ثبت رکوردی دیگر از بانوان تکواندو ایران

تیم ملی تکواندو بانوان برای نخستین بار رقابتهای گرندپری را با دو مدال نقره و برنز به پایان برد.

90 البرز- تکواندو جهان طی دو هفته گذشته شاهد برگزاری دو تورنمنت سطح بالا و پراهمیت بود. بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به مدت هفت روز در باکو برگزار شد و ایتالیا در شهر رم میزبان نخستین مرحله از مسابقات گرندپری در سال ۲۰۲۳ بود. دو رویدادی که برای تیم ملی بانوان کشورمان با کسب سه مدال با ارزش طلا، نقره و برنز به پایان رسید. ناهید کیانی در مسابقات جهانی یک طلای تاریخی کسب کرد و در رم ایتالیا به نشان نقره دست یافت. مسابقاتی که مبینا نعمت زاده نیز به نشان برنز دست یافت.

کسب دو مدال نقره و برنز کیانی و نعمت زاده در رقابتهای گرندپری یک آمار جالب توجه در تکواندو و به ویژه ورزش بانوان کشور آن هم تنها یک هفته بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان و اتفاقات خوش این رویداد برای بانوان بود. برای اولین بار تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان در رقابت‌های گرندپری که برترین‌های رنکینگ اوزان المپیکی در آن به مصاف هم می‌روند و به نوعی از لحاظ کیفیت و سطح برگزاری چیزی از رقابت‌های جهانی کم ندارد، با کسب ۲ مدال نقره و برنز دست به کار بزرگی زدند. تکواندو بانوان پیشتر تنها یک بار در گرندپری روسیه موفق به کسب مدال شده بود؛ مدال زرینی که با هدایت مینو مداح سرمربی با تجربه تیم ملی رقم خورده بود.

تیم ملی تکواندو بانوان از ابتدای سال ۱۴۰۱ روند رو به رشدی داشته است بطوری که در رقابت‌های قهرمانی آسیا با ۶ نماینده ۶ مدال رنگارنگ تصاحب کرد و برای نخستین بار آن هم در کره جنوبی بالاتر از همه مدعیان روی سکوی نخست قاره کهن ایستاد. موفقیت‌ها به همین جا ختم نشد، غیر از اتفاقات رقابت‌های قهرمانی جهان در مکزیک، بانوان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ۲ تورنمنت بیروت و فجیره امارات عناوین خوبی به دست آوردند تا پایه گذار یک اتفاق تاریخی در رقابت‌های قهرمانی جهان باکو باشند. اولین نشان طلای تاریخ تیم ملی تکواندو بانوان در باکو تصاحب شد و «ناهید کیانی» پس از ۹ سال در ۲ گروه بانوان و آقایان تنها فینالیست طلایی این رویداد مهم لقب گرفت. ضمن اینکه با این نشان تاریخی تیم ملی بانوان در جایگاه پنجم جهان ایستاد.

کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان متشکل از «مینو مداح و مهروز ساعی» به همراه مربیان ادواری با زحمت فراوان ابتکار عمل را به دست گرفتند تا بانوان شایسته تکواندو ایران برای اولین بار این شانس را داشته باشد که از طریق سیستم رنکینگ ۲ سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند. «ناهید کیانی» شانس زیادی برای رزرو بلیت پاریس دارد و «مبینا نعمت زاده» با دریافت نشان برنز گرندپری رم و ارتقا جایگاه خود در رنکینگ وزن ۴۹- کیلوگرم، علاقه مندان به تکواندو را برای کسب سهمیه دوم امیدوار کرده است.

مسیر رو به رشد تیم ملی تکواندو بانوان با اعتماد به کادر فنی تیم ملی ادامه دارد و امید است تا در رویدادهای مهم پیش رو مانند بازی‌های آسیایی هانگژو و البته المپیک پاریس، شاهد موفقیت تکواندوکاران خوش آتیه کشورمان باشیم.