صندوق حمایت از قهرمانان تکواندو البرز راه اندازی می شود/ موفقیت های بزرگی در حوزه استعدادیابی رقم خورده است

نائب رئیس هیات تکواندو استان البرز با تشریح برنامه های آتی این هیات در بخش های مختلف گفت: برپایی مرکز سنجش ورزشی و صندوق حمایت از قهرمانان از مهمترین برنامه های در دست اقدام این هیات ورزشی است.

به گزارش 90 البرز به نقل از روابط عمومی هیات تکواندو استان البرز،کوروش رجلی در ابتدای سخنان خود از برنامه هایی که در حوزه کمیته فنی در حال اجرا میباشد سخن راند و گفت:همانگونه که میدانید  کمیته فنی به عنوان قلب تپنده هیات تکواندو استان میباشد و تصمیمات در حوزه پایه،قهرمانی و سیاست های قابل اجرا  در این کمیته مطرح،بررسی و مصوب میگردد.
وی ادامه داد: یکی از اولیوت های استان در حوزه پایگاه قهرمانی میباشد که زحمات فراوانی برای تشکیل و ثبات آن کشیده شده است.
رجلی که مسئولیت فنی تیم های منتخب استان را نیز بر عهده دارد به تشریح برنامه هایی که در حوزه پایگاه قهرمانی است پرداخت و نوید تشکیل و احداث مرکز سنجش های ورزشی را داد.
این مسئول با اشاره به مطلب فوق گفت: طرح احداث مرکز سنجش های ورزشی از سوی فرخ کرمی مسئول پایگاه و کمیته استعدادیابی استان مطرح شد و پس از مشورت و بررسی همه جوانب ،قرار بر این گردید تا طرح مورد نظر جهت تصویب به سمع و نظر اعضاء هیات رئیسه برسد ،با پیش بینی صورت گرفته تا اواخر هفته آتی در بخش عملیاتی در مسیرخرید تجهیزات گام خواهیم برداشت.
رجلی در ادامه گفت: ساخت و تکمیل خوابگاه در دل خانه تکواندو نیز پیرو برنامه های پیش بینی شده پایگاه قهرمانی بوده است تا بتوانیم از وجود خوابگاه استفاده بهینه ای  در پیاده کردن برنامه هایمان داشته باشیم.
شایان ذکر است قریب به 90 درصد مراحل تکمیل خوابگاه نیز پایان یافته است و پس از تجهیز کردن لوازم سخت افزاری ،خوابگاه نیز قابل بهره برداری خواهد بود.
نائب رئیس هیات تکواندو افزود: یکی از دغدغه های اصلی ما در هیات که بنا به رسیدگی به دیگر امورات مغفول مانده بود حمایت از قهرمانان  به عنوان سرمایه های اصلی تکواندو استان است،بنا داریم صندوق حمایت از قهرمانان را تشکیل دهیم تا اردونشینان و قهرمانان استان بتوانند از آن استفاده بهینه نمایند،لازم بذکر است این صندوق صرف در حوزه مالی فعالیت نخواهد کرد، بنا داریم به اشکال مختلف از قهرمانان استان تکواندو خیز البرز حمایت نماییم و بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه فنی گفت: سه کمیته مربیان،آموزش و استعدادیابی جز کمیته های کلیدی هیات میباشند که عملا بعنوان بازوان  اجرایی میتوانند تفکرات کمیته فنی را پیاده نمایند و با رصد و اجرای سیاست های هیات کمک شایانی به ما نمایند.
رجلی در ادامه سخنان خود تصریح کرد :امیدوارم کمیته های مشروحه در حوزه عملیاتی دست به دست هم دهند تا اتفاقات خوبی در تکواندو استان بیفتد،خوشبختانه در حوزه کمیته استعداد یابی با اجرای طرح های پژوهشی و مطالعاتی روند رو به جلویی را شاهد بوده ایم و این کمیته در حوزه استعداد گزینی و جذب در کمپ های تمرینی بسیار فعال و پویا عمل کرده است،در بحث استعداد یابی نیز با فعال شدن پایگاه سنجش نیز میتواند به ما یاری رساند.
این مسئول در خصوص استفاده از مربیان استان در بخش های مختلف گفت: در سالی که گذشت هیات از تمام ظرفیت و قوای استان استفاده کرد،گزارشاتی از نحوه تمرینات و عملکرد مربیان در حوزه پایگاه بدستمان رسیده و در حال بررسی میباشد.
رجلی گفت: در جهت شایسته سالاری و استفاده از مربیان توانمند و محق برنامه جدیدی در بخش مسابقات  را اجرا کردیم،در حوزه نوجوانان و جوانان،بزرگسالان  برگزاری سه دوره رقابت قهرمانی را پیش بینی کردیم که خروجی این سه دوره با توجه به عملکرد شاگردان و مربیان تاثیر بسزایی در انتخاب مربیان پایگاه و تیم های منتخب استان خواهد داشت.

حسب نظر کمیته فنی مبنی بر اینکه  از وجود مربی که هنرجویانش را از سنین کم و خردسالی تا رده سنی جوانان و بزرگسالان ساپورت کرده است و به رده های بالاتر آورده است نمیتوان گذشت، بنا داریم از توانایی های فنی آنها استفاده و بهره لازم را ببریم و این موضوع به عنوان یکی از فاکتورها و معیار های انتخاب ما در سه ماه آخر سال خواهد بود.

البته نگفته نماند معیارهای انتخاب مربی ها صرفا محدود به موارد ذکر شده نمیباشد و مربیان کاندید باید دارای بیش از ده فاکتور مد نظر کمیته فنی باشند.

نائب رئیس هیات تکواندو اذعان داشت: طبق بخش نامه صادره از سوی هیات درپایگاه قهرمانی مبحث انتقال بانک تا پنج سال نه برای بازیکنان و نه مربیان امکان پذیر نیست و هنرجویان،خانواده ها و مربیان میتوانند با فراغ بال و بدون دغدغه  در پایگاه فعالیت نمایند.

وی در پایان از مساعدت مسئولین ورزش استان و مسئولین هیات قدردانی نمود و گفت: امیدوارم همواره در مسیر رشد و تعالی ورزش المپیکی تکواندو گام برداریم.