رونمایی از دو طرح بزرگ فدراسیون همگانی برای سال جدید

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان از دو طرح بزرگ این فدراسیون برای سال جاری رونمایی کرد.

نشست مشترک روسای فدراسیون‌های روستایی و عشایری، زورخانه ای و پهلوانی و همگانی صبح امروز یکشنبه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست افشین ملایی با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌هایی که برای فدراسیون ورزشهای همگانی در نظر گرفته شده بود گفت: یکی از اصلی ترین ماموریت‌هایی که به فدراسیون همگانی داده شد حرکت به سوی اجرای پروژه‌های ملی مشترک است. در این راستا تفاهم نام‌های بسیار خوبی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط امضا شده است که باید در سال جدید به سمت اجرای این برنامه‌ها برویم.

ملایی با ارائه آماری از میزان مرگ و میر در جهان بر اثر کم تحرکی که ایران هم در این آمار سهم دارد خاطرنشان کرد: هدف و اولویت اصلی فدراسیون ورزشهای همگانی کاهش کم تحرکی ملی و حرکت به سمت تحقق شعار امسال با عنوان «بهره وری نیروی کار ایران با ورزش همگانی» است.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر آغاز فرایند تعاملات بین بخشی در جهت تحقق اهداف این فدراسیون از سال جدید گفت: برای رسیدن به اهداف مان دو محور را در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی «حمایت طلبی» از وزارت ورزش و یکی هم «مشارکت طلبی» از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها برای اجرای طرح‌هایمان است.

وی تاکید کرد: با چهار عنوان اصلی ترین پروژه‌هایی که قابلیت کار مشترک دارند را در دستور قرار داده‌ایم. آگاهی بخشی به افکار عمومی، دوره رهبران سبک زندگی فعال برای تربیت مدیر درحوزه همگانی، برگزاری فیلم‌های کوتاه ورزش همگانی و پویش «قهرمانان اراده» برای جوانان چاق کشور را در خواهیم داشت.

افشین ملایی با اشاره به تلاش برای فراهم کردن زیر ساخت‌های ورزش همگانی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف گفت: اگر بتوانیم اعتبارات لازم را فراهم کنیم تلاش خواهیم کرد استانداردهای لازم برای محیط فعال ورزش در بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مدارس را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با اشاره به راه اندازی پویش جدید در این فدراسیون برای سال جدید گفت: در بخش مردم فعال پویش پیاده روی را به عنوان یک طرح بزرگ سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ایم. لیگ یوگا، جشنواره ملی گردش و ورزش، جشنواره ملی مهد کودک‌ها، لیگ تندرستی و طرح ملی نشاط را خواهیم داشت.

افشین ملایی در تشریح بیشتر طرح پیاده روی گفت: برای نهادینه شدن سبک زندگی فعال ۱۱ گروه مخاطب را در نظر گرفته‌ایم. در سه روز خاص از سه هفته اول ترویج ورزش را برای یک گروه خاص مد نظر خواهیم داشت. در این طرح جامعه هدف یک روز را به عنوان مشارکت در این طرح انتخاب خواهد کرد و با ثبت نام در کمپین پیاده روی به ورزش و پیاده روی خواهد پرداخت و فعالیت ۵ هزار گام را به ثبت برسانند و مجموع این آمار برایشان ثبت خواهد شد که در نهایت نفرات برتر انتخاب خواهند شد. حداقل اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده حداقل ۲ میلیارد تومان است که باید بتوانیم تامین کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری لیگ «مینی فوتبال» به عنوان دومین طرح بزرگ این فدراسیون در سال جدید نام برد و گفت: ثبت نام برای حضور در این لیگ رایگان است و برای دو رده سنی آقایان (بالای ۱۸ سال) و بانوان (بالای ۱۵) سال در نظر گرفته شده است. پیش بینی ما این است که حدود ۱۰۰ هزار تیم در مینی فوتبال محلات شرکت کنند و پس از برگزاری مسابقات در رده‌های مختلف در نهایت برترین‌ها به تیم ملی خواهند رسید.