هشت البرزی به اردوهای تیم ملی نابینایان دعوت شدند

رییس هیات نابینایان و کم بینایان البرز گفت: هشت ورزشکار البرزی در ۲ بخش بانوان و آقایان به اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان دعوت شدند.

90 البرز- روزبه زورقی روز سه شنبه در گفت وگو با 90 البرز افزود: چهار ورزشکار مرد و چهار ورزشکار زن در رشته های دوومیدانی و شنا با هدف شرکت در رقابت های پاراآسیایی جوانان و نوجوانان آبان ماه امسال کشور بحر به اردوهای  تیم ملی دعوت شدند.

وی اضافه کرد: اردوهای تیم ملی برای شرکت در این رقابت ها هم اکنون به صورت مجازی و تحت رصد و پایش مربیان در حال برگزاری است و امیدواریم که ورزشکاران البرزی در این اردوها بتوانند با نشان دادن توانایی های خود در این دوره از رقابت ها شرکت کنند.

زورقی در ادامه با اشاره به راه اندازی تیم اسکی کم بینایان و نابینایان البرزی اظهار داشت: هم اکنون هفت رشته ورزشی در بخش آقایان و سه رشته ورزشی در بخش بانوان از جمله گلبال، فوتبال پنج نفره، شطرنج،دوومیدانی، دوچرخه سواری و شنا در این هیات فعال هستند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک تیم گلبال بانوان نابینایان و کم بینایان البرز نیز راه اندازی می شود گفت: با توجه به حضور علیرضا خجسته جودوکار البرزی در ترکیب تیم ملی، انگیزه ای برای دیگر ورزشکاران این استان بوجودآمده و بسیاری از ورزشکاران به سمت این رشته ورزشی گسیل شده اند.

زورقی ادامه داد: به همین منظور بنا داریم که تیم جودو هیات کم بینایان و نابینایان استان را نیز راه اندازی کنیم.

چهارمین دوره مسابقات پارا آسیایی جوانان آسیا در سال ۲۰۲۱ قرار است آبان ماه ۱۴۰۰ به میزبانی بحرین دراین کشور برگزارشود.

 رشته دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، وزنه‌برداری، شنا، پینگ پنگ، تکواندو و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته هایی است که ورزشکاران شرکت کننده  در آنها رقابت می کنند.

تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان طی سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کشورمان با حضور در هر سه دوره، در تمام دوره ها موفق به کسب  نایب قهرمانی شده است.