رئیس هیئت وزنه برداری استان البرز: تلاش می کنیم در لیگ برتر وزنه برداری حضور یابیم/اجرای طرح استعدادیابی در پارک ها خروجی مثبتی داشت

رئیس هیئت وزنه برداری استان البرز با اشاره به اجرای موفق طرح استعدادیابی در این استان گفت: با توجه به ظرفیت خوب ایجاد شده وبر اساس هدفگذاری های استان سال آینده تلاش می کنیم در لیگ برتر وزنه برداری حضور پیدا کنیم.

به گزارش 90 البرز وبه نقل از برنا، حسین عطایی اظهار کرد:امسال 8 مرحله طرح استعدادیابی را در بوستان های سطح شهر کرج برگزار کردیم و خوشبختانه خروجی خوبی را شاهد بودیم ضمن آنکه برگزاری این طرح در اماکن عمومی ذهنیت مردم را در خصوص آسیب زا بودن آن تا حد بسیاری تغییر داد.

وی افزود: در این طرح که به همت کمیته استعدادیابی هیئت برگزار شد چهره های مستعدی از سنین مختلف در دو بخش آقایان و بانوان شناسایی شد و آموزش آنها زیر نظر مربیان مجرب آغاز شده است.

عطایی با بیان اینکه امکانات سخت افزاری مناسبی برای آموزش، برپایی اردوها و مسابقات استانی مهیا شده است گفت: سالن وزنه برداری مجموعه شهید مطهری کرج با دوفضای مجزا برای آقایان و بانوان بهسازی وایجاد شده است و نقش محوری را در برنامه های هیئت استان ایفا می کند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری شهرستان ها سالن های تخصصی وزنه برداری ایجاد شده و در حال حاضر این رشته ورزشی در تمام نقاط استان رونق خوبی پیدا کرده است.

متولی وزنه برداری استان البرز تعدد قومیت ها در البرز را یک فرصت ویژه برای ورزش قهرمانی دانست و گفت: در حال حاضر چهره های مستعدی زیر نظر مربیان ما در حال آموزش و تمرین هستند و قطع به یقین البرز از موفقیت های پیش روی وزنه برداری ایران در میادین مهم بین المللی سهم خواهد داشت.

عطایی تصریح کرد: نمونه این ظرفیت بالا را در دعوت علیرضا اسفندیاری به اردوی تیم ملی و کسب عنوان نایب قهرمانی میرمصطفی جوادی وزنه بردار شایسته البرزی در مسابقات جهانی تاشکند دیدیم و در دیگر رده های سنی نیز قطعا این اتفاق رخ خواهد داد.

عطایی رایزنی برای حضور تیمی به نام البرز در لیگ برتر وزنه برداری را یکی از اهداف این هیئت ورزشی برای سال آینده برشمرد و گفت: در این ارتباط رایزنی هایی را با برخی حامیان مالی و برندها داشته ایم و تلاش می کنیم این اتفاق رخ بدهد.

وی در پایان گفت: تعداد قابل توجهی از وزنه برداران ما در تیم های دیگر استان ها حضور دارند و چهره های جوان زیادی هم در استان پرورش یافته اند که می توانند در قالب تیمی از البرز در لیگ شرکت کنند و برای استان افتخارآفرین باشند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان البرز در پایان گفت: هزینه تجهیزات وزنه برداری به خاطر شرایط تحریمی  بسیار بالا است با این حال علیرغم  شرایط موجود امکانات سخت افزاری لازم را برای ورزشکاران مهیا کرده ایم واین آمادگی را داریم تا بر تعداد سالن های وزنه برداری در نقاط مختلف استان با همکاری ادارات وارگان ها بیفزاییم.

رشد کم سابقه وزنه برداری بانوان

نائب رئیس هیئت وزنه برداری استان البرز نیز در بخشی از این گفتگو با اشاره به رشد کم سابقه این رشته ورزشی در بخش بانوان گفت: با ایجاد یک سالن تخصصی وزنه برداری برای بانوان شاهد یک تحول شگرف در این رشته بودیم و امروز با افتخار اعلام می کنم که در این رشته بانوان البرزی حرف برای گفتن دارند.

لیلا ازمشاء افزود: در طرح استعدادیابی برگزار شده در سال جاری نیز استقبال خوبی را از دختران البرزی شاهد بودیم و در حال حاضر نفرات خوبی جذب این رشته شده اند.

وی با قدردانی از حمایت های ریاست هیئت استان از بخش بانوان گفت: ماحصل حمایت از این بخش حضور زینب شیخ ارباب، سارا صفاوردى ولعيا كريمى در اردوی تیم ملی جوانان است و حضور سعاد چامه گوى مربى بانوى البرزى در تيم ملى و اعزام به مسابقات جهانى نوجوانان ٢٠٢١ عربستان بود و این امیدواری وجود دارد تا برای نخستین بار شاهد حضور نماینده ای از البرز در مسابقات آسیایی باشیم.

نائب رئیس هیئت وزنه برداری استان البرز در پایان گفت: علیرغم همه محدودیت ها فضای خوبی در وزنه برداری استان حاکم است و خانواده وزنه برداری البرز بدون حاشیه در یک فضای مثبت برای اعتلای این ورزش تلاش می کنند.