در گفتگو با مربی سازنده البرزی مطرح شد: البرز کلکسیونی از بازیکن و مربی با کیفیت دارد/جای‌مان در لیگ برتر کشور خالی است

مربی باسابقه و سازنده والیبال استان البرز گفت: با شکل گیری آکادمی ها و باشگاه های تخصصی در البرز طی یک دهه اخیر فرایند استعدادیابی وپرورش آنها شکل فوق العاده ای پیدا کرده است.

به گزارش 90 البرز وبه نقل از برنا، رضا داعی اظهار کرد: به جرات می توان گفت البرز درحال حاضر از حیث استعداد وظرفیت انسانی در جمع 3 استان برتر کشور قرار دارد و گواه این ادعا حضور تعداد کثیری از چهره های جوان در تیم های مطرح لیگی کشور در رده های سنی مختلف است.

وی افزود: برای نمونه می توان به تیم های نوجوانان و جوانان دو باشگاه مطرح سایپا و پیکان اشاره کرد که شاکله اصلی تیم شان از بازیکنان البرزی است در حالی که از کل کشور مخاطب و خواهان دارند اما تمرکزشان بر روی استعدادهای البرز قرار دارد و با جذب استعدادهای این استان با آنها قراردادهای بلند مدت امضا می کنند.

داعی با بیان اینکه این ظرفیت بالا و کم نظیر به دلیل نبود حامیان مالی و عدم حمایت بنگاه های اقتصادی مستقر در استان به تکامل نمی رسد گفت: به همین دلیل امروز شاهد غیبت تیمی از البرز در لیگ برتر کشور هستیم این در حالی است که کلکسیونی از بازیکن و مربی برای شکل دادن یک تیم خوب وآماده و مدعی درهمین استان مهیا است.

این مربی سازنده البرزی با ابراز خرسندی از رویکرد مثبتی که در استان به آموزش علمی والیبال شکل گرفته گفت: از حدود یک دهه پیش همگام با دیگر نقاط جهان و کشور نسل جدیدی از باشگاه ها و آکادمی ها در استان شکل گرفته که در جهت فعالیت حرفه ای و آموزش های بروز گام برمی دارند و همین مساله سبب شده سطح کیفی بازیکنان به شکل چشمگیری ارتقاء پیدا کند و فرایند آموزش و استعدادیابی به سطح مطلوبی برسد.

وی تصریح کرد: البته در این بین همچنان شاهد فعالیت برخی باشگاه های بدون مجوز با اهداف سودجویانه هم هستیم که نیاز است با این پدیده خطرناک برخوردهای قانونی وقاطع لازم صورت بگیرد و راهکاری برای مقابله با آنها اتخاذ شود.

داعی بیان کرد: به نظرم در این ارتباط باید اختیارات لازم به هیئت والیبال استان در نظارت بیشتر براین باشگاه ها داده شود تا درنهایت شاهد ایجاد یک فضای شفاف و مبتنی بر ضوابط وعلم روز در امر آموزش ها باشیم.

این مربی البرزی در پاسخ به این سوال که چرا تمرکز باشگاه های والیبال بر روی کرج متمرکز شده و در شهرستان ها این ظرفیت ایجاد نشده است گفت: باید بپذیریم که در شهرستان های استان در این خصوص عقب هستیم و باشگاه هایی در سطح کرج در آنها فعال نشده اند البته بسیاری از استعدادهای فعال در باشگاه های کرج از نقاط مختلف استان هستند اما این موضوع نافی عقب ماندگی شهرستان ها نیست وباید برای این خلاء چاره اندیشی کرد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد مناسب هیئت والیبال استان در برگزاری منظم لیگ های استانی گفت: باشگاه ها در حوزه کاری خود به خوبی در حال فعالیت هستند با این حال باید تکلیف مدیریت والیبال استان هر چه سریع تر مشخص شود و بلاتکلیفی موجود به پایان برسد و با تقویت کمیته های مختلف درهیئت استان و نظارت بیشتر بر شهرستان ها شاهد توسعه موزون والیبال در جای جای استان البرز باشیم.