علاقمند به هواپیماهای مدل در استان البرز این گزارش را بخوانند

در کنار جذابیت های ویژه ورزش های هوایی چندسالی است ساخت و هدایت هواپیماهای مدل ورادیو کنترل نیز از محبوبیت ویژه ای در نزد اقشار مختلف مردم خصوصا جوانان برخوردار شده است.

این توجه و اقبال به اندازه ای بوده که برخی از علاقمندان به این ورزش علمی را به دنیای جدیدی وارد کرده و امروز ردپای بسیاری از دستاوردهای هوافضای کشور را می توان در فعالان عرصه هواپیماهای مدل جستجو کرد.

در استان البرز نیز علیرغم همه محدودیت های موجود و نبود فضایی اختصاصی برای فعالیت بی دغدغه علاقمندان ساخت و هدایت هواپیماهای مدل ورادیوکنترل طرفداران بی شماری دارد و توانسته این استان را به یکی از مراکز فعال در کشور مبدل کند.

در این ارتباط فرصتی مهیا شد تا نشستی با اعضای کمیته ورزش های هوایی هیئت انجمن های ورزشی استان البرز داشته باشیم وبا آنها از فراز و فرودهای این ورزش علمی جذاب و خاص بپرسیم.

دبیر کمیته ورزش های هوایی هیئت انجمن های ورزشی استان البرز در آغاز پاسخگوی سوالات ما شد و گفت: ساخت و هدایت هواپیماهای مدل و رادیو کنترل همواره مخاطبان و علاقمندان بیشماری داشته است و ما در کمیته ورزش های هوایی تلاش کرده ایم بستر لازم برای فعالیت علاقمندان را فراهم کنیم.

ذکایی افزود: در این بخش متاسفانه با برخی محدودیت ها روبرو هستیم و امکان فعالیت برای علاقمندان در فضای داخل شهر مهیا نیست با این حال تلاش کرده ایم فضاهایی که این محدودیت ها کمتر است اقدام به برگزاری مسابقات وبرنامه های آموزشی کنیم و نیاز فعالان این ورزش و افراد علاقمند را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش بسیاری از سوی مسئولان ورزش البرز، ریاست هیئت انجمن های ورزشی و رئیس محترم کمیته برای کم کردن محدودیت ها و فعالیت بی دغدغه علاقمندان مهیا شود گفت: ساخت و هدایت هواپیماهای مدل ورادیو کنترل  در البرز طرفداران بیشماری دارد و نیاز است تا برای پاسخگویی به این مطالبات مسئولان استان همراهی لازم را داشته باشند تا این ورزش مفرح و علمی بتواند در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

مسئول بخش هواپیماهای مدل و رادیو کنترل کمیته ورزش های هوایی استان البرز نیز در ادامه اظهار کرد: هواپیمای مدل سابقه ای 50 ساله در منطقه کرج والبرزکنونی دارد و همواره مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است.

علی قربانی افزود: تلاش ما در کمیته ورزش های هوایی البرز علمی کردن این ورزش و ارائه آموزش های علمی است و اینکه تمام کسانی که علاقمند به این ورزش هستند را به شکلی درست آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از خلبانان و فعالان صنعت هوایی ما خود مدلر( فعال در ساخت و هدایت هواپیمای مدل) بوده اند گفت: حسن این رشته ورزشی آن است که در کنار مفرح بودن می تواند بستری برای آشنایی با علم هواوفضا باشد و زمینه ای را ایجاد کند تا افراد مستعد و علاقمند را به خود جلب کند.

قربانی تصریح کرد: سابقه  چندین ساله خود را در عرصه آموزش وتدریس در دانشگاه به البرز آورده ام تا بستری برای آموزش استعدادها وعلاقمندان در این استان باشم و بتوانیم مدلرها را از حیث علمی ارتقا دهیم و در وهله بعدی زمینه برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات مختلف را در استان مهیا کنیم.

مسئول بخش هواپیماهای مدل و رادیو کنترل کمیته ورزش های هوایی استان البرز تغییر دیدگاه مسئولان به این ورزش را یک ضرورت دانست و گفت: برخی از مسئولان ما به این ورزش نگاهی نظامی دارند که خوشبختانه تا حدودی اصلاح شده و توانسته ایم مجوزهای لازم را اخذ کنیم با این حال همچنان نیاز است تا این ورزش حمایت بیشتری شود .

وی توسعه این ورزش در محیط های دانشگاهی ومدارس،فرهنگسراها و ارگان ها و ادارات با انعقاد تفاهم نامه های همکاری را دیگر رویکرد کمیته در جهت توسعه ساخت و هدایت هواپیماهای مدل عنوان کرد و گفت: تنوع هواپیماهای مدل بالا است و می توان بخشی از آنها را در محیط های بسته نیز اجرا کرد تا طیف بیشتری از مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 50 چهره فعال و علاقمند به شکل مستمر و حرفه ای در ساخت و هدایت هواپیماهای مدل در البرز فعالیت دارند گفت: البرز استانی پیشرو در هواپیماهای مدل و رادیو کنترل است و این ظرفیت را دارد تا با رفع برخی محدودیت های پروازی در مناطق مختلف طیف بیشتری را به خود جلب کند.

مسئول بخش هواپیماهای مدل و رادیو کنترل کمیته ورزش های هوایی استان البرز در پاسخ به این سوال که علاقمندان به هواپیماهای مدل و رادیو کنترل چگونه می توانند از خدمات آموزشی برخوردار شوند گفت: 3 زمین پروازی برای انجام آموزش ها و برنامه ها در غرب استان در نظر گرفته شده و کسانی که تمایل دارند از خدمات آموزشی برخوردار شوند می توانند با شماره تلفن 09120059590 تماس بگیرند.

قربانی در پایان گفت: ساخت وهدایت هواپیماهای مدل و رادیو کنترل فضایی مفرح و جذاب برای جوانان ایجاد می کند بنابراین ضرورت دارد تا مسئولان امر ما در توسعه ورونق این ورزش یاری کنند تا بستری برای ارتقا سلامت جامعه جوان ایجاد شود.