دبیر سازمان لیگ:به دنبال کیفی سازی لیگ برتر کشتی هستیم

دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی  با بیان اینکه به دنبال کیفی تر کردن لیگ برتر هستیم گفت: بر اساس آیین نامه لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 1401، تیم های اول و دوم لیگ دسته اول مجوز حضور در لیگ برتر را بدست خواهند آورد
 
به گزارش 90 البرز، محمود فرهنگ رنجبر دبیر سازمان لیگ در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: اصلاحیه بخشنامه رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد دیروز در اختیار رسانه ها و باشگاه های متقاضی حضور در این مسابقات قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در آیین نامه برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور در سال 1401  چندین موضوع مهم قید شده است.
 
رنجبر تصریح کرد: یکی از موارد این است که رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی حداکثر با حضور 10 تیم برگزار خواهد شد و فدراسیون به دنبال کیفی سازی این مسابقات است.
 
وی ادامه داد: برای اینکه به مسابقات لیگ دسته اول نیز توجه ویژه شده باشد، مقرر شد تا 2 تیم برتر این مسابقات نیز مجوز حضور در لیگ برتر را داشته باشند.
 
دبیر سازمان لیگ خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم بحث جذب کشتی گیران خارجی و ملی پوش توسط تیم ها در لیگ برتر بود که هر تیم مجوز جذب 2 کشتی گیر خارجی که عنوان دار جهان و قاره ای باشند و همچنین 3 ملی پوش رقابت های جهانی صربستان را دارد و هر 5 کشتی گیر می توانند برای تیم خود در یک مسابقه به میدان بروند.
 
رنجبر در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد تیم های لیگ برتر نباید از 10 تیم بیشتر باشد، شاهد حضور کشتی گیران مطرح در تمامی تیم ها خواهیم بود و این مورد منجر به بهتر شدن کیفیت رقابت ها و تماشاگر پسند بودن بیشتر لیگ برتر سال جاری خواهد شد.