اسکیت بازان البرزی پیست استاندارد ندارند

رییس هیات اسکیت استان البرز اعلام کرد: ورزش اسکیت این استان با وجود پرورش قهرمانان ملی فاقد یک پیست اسکیت استاندارد دولتی برای تمرین ورزشکاران این رشته است.

به گزارش 90 البرز به نقل از ایرنا ،سروش خندان دل  با بیان اینکه رشته اسکیت البرز امسال و در دوره قبل از لیگ برتر اسکیت سرعت کشور در هر ۲ بخش بانوان و آقایان قهرمان کشوری داشته است، افزود: در رشته فری استایل نیز متاسفانه هیچکدام از سالن های استان ، فرصتی در اختیار اسکیت قرار نمی دهند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ نوع سالن ورزشی شامل توپی و چند منظوره وجود دارد، گفت: سالن های توپی هفت میلی متری و فومی هستند و اسکیت سواران نمی توانند در این مکان ها تمرین و بازی کنند.

رییس هیات اسکیت البرز با اشاره اینکه تمرین در سالن های چندمنظوره برای اسکیت بازان مناسب است، ادامه داد: البته بخش خصوصی در این ورزش فعال است و در چند نقطه شهر کرج سالن اسکیت ایجاد کرده است .

خندان دل با اشاره به اینکه با کمک بخش خصوصی برای تمرین در رشته فری استایل مشکلی نداریم، افزود: جامعه اسکیت استان البرز سالانه حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد و امسال نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزشی داریم .

رفع مشکل اسکیت بازان با خانه دار شدن این رشته

رییس هیات اسکیت البرز با بیان اینکه تمام زیرساخت های این رشته در دست بخش خصوصی است و هیات هیچ مکانی ندارد، افزود: اگر بخواهیم پیست اسکیت استاندارد بسازیم باید با اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری کرج رایزنی کنیم.

خندان دل تصریح کرد: تمام پیست ها و سالن های ورزشی که در آن اسکیت انجام می شود متعلق به بخش خصوصی است وه همکاری خیلی خوبی برای ما دارند .

تلاش برای برگزاری مسابقات کشوری فری استایل

رییس هیات اسکیت استان البرز یادآور شد: در دیماه یا اوایل بهمن ماه سال جاری مسابقات فری استایل در استان برگزار خواهد شد و در حال تلاش و رایزنی با فدراسیون هستیم تا این مسابقات استانی به صورت کشوری یا حداقل منطقه ای انجام شود.

وی در ادامه در خصوص هزینه های ورزش اسکیت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور هیچ ورزشی از جمله اسکیت ارزان نیست .

خندان دل اظهار کرد: افزون بر ۷۰ درصد اسکیت ها در ایران وارداتی است که با توجه به نوسان ارز قیمت هاخیلی زیاد شده به طوریکه اسکیت جونیوری که سال ۹۶ حدود ۳۹۸ هزار تومان به فروش می رفت اکنون به ۱۰ برابر این قیمت رسیده است.

طرح استعدادیابی بچه های اسکیت سوار در روستاها

رییس هیات اسکیت استان البرز گفت: همچنین یک طرحی برای مناطق محروم داریم که اسکیت ها توسط حامی و سرمایه گذار تهیه می شود و به مناطق محروم سر خواهیم زد.

خندان دل افزود: در روستاهای البرز استعدادیابی انجام می شود و افرادی استعداد لازم را دارند از حمایت مالی برخوردار خواهند شد.