البرز مهد چوگان کشور است

 سرپرست هیات چوگان استان البرز گفت: این استان به لحاظ جایگاه ورزش چوگان مقام اول و لقب مهد چوگان را در کشور دارد.

به گزارش 90 البرز  به نقل از ایرنا ،محمد بی غم به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان البرز در رشته ورزشی چوگان اشاره کرد و افزود: یکی از این ظرفیت ها وجود باشگاه کانون چوگان در کیلومتر ۱۳ جاده ماهدشت کرج به وسعت 20 هکتار است که تمام امکانات آن به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به این رشته ورزشی قرار می گیرد.

وی گفت: در این باشگاه ورزشی با استفاده از مربیان حرفه ای از کشورهایی همچون آرژانتین، آفریقای جنوبی و پاکستان نگهداری اسب، آموزش اسب چوگان و آموزش بازی چوگان انجام می شود، ضمن اینکه تمام ادوات چوگان، اسب، زمین و گوی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

بی غم افزود: همچنین در این زمین چوگان با حضور اعضای تیم ملی بازی های خوبی در سطح ایران برگزار شده است ضمن اینکه بازیکنان البرزی در این رشته دارای مقام اول کشوری هستند به طوریکه سهم البرز از تیم ملی چوگان ۶ نفر است.

تیم بانوان چوگان کشور در آسیا حرف برای گفتن دارد

سرپرست هیات چوگان استان البرز گفت: ورزش چوگان متاسفانه ورزشی نیست که لیگ و مسابقات متعدد برگزار کند و رقابتها در حد جدول تنظیم شده فدراسیون است و اکنون در حال حاضر تیم بانوان در سطح آسیا حرف برای گفتن دارد و بسیار قوی هستند.

وی به مسابقات مقدماتی جام جهانی که در سال ۱۳۹۴ در ایران برگزار شد، اشاره و اضافه کرد: در این مسابقات در بین چهار تیم رتبه سوم را به دست آوردیم و نشانگر این است که چوگان ما رو به جلو است.

بی غم تاکید کرد: بایستی تلاش کنیم چوگان بازان و علاقمندان زیادی به این ورزش رو بیاورند زیرا ورزشی است که در سال ۱۳۹۶ به نام ایران ثبت جهانی شد ولی می طلبد حامیان مالی علاقمند پا پیش بگذارند. ضمن اینکه در این میان سهم بسیار بزرگی نیز رسانه ها دارند تا این ورزش ناشناخته را تبلیغ و ترویج کنند.

وی گفت: بسیاری از افراد نمی دانند چوگان چه ورزشی است و باید در دانشگاه ها و مدارس به صورت کتابچه ای تدریس شود زیرا در این رشته ورزشی هنر، رزم، ورزش و ملیت نهفته است که قابل مقایسه با ورزش های دیگر نیست.