البرز جایگاه ویژه ای در تیم های ملی ژیمناستیک دارد

رییس هیات ژیمناستیک استان البرز با بیان اینکه ورزشکاران البرزی در سطح کشور زبانزد هستند، گفت: ژیمناستیک کاران این استان همواره در تیم ملی جایگاه خود را حفظ کرده اند.

امیر اعظمی  با بیان اینکه خودم در تیم ملی بزرگسالان آخرین نفری بودم که از استان البرز به مسابقات بین المللی آسیایی و جهانی اعزام شدم، افزود: اکنون نیز یک نفر در اردوی تیم ملی جوانان ژیمناستیک هنری و یک نفر نیز در تیم ملی ایروبیک بزرگسالان حضور دارند ضمن اینکه در آخرین اردوی اکروژیم نیز پنج نفر از البرز حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در ورزش ژیمناستیک جایگاه بالایی دارد، اظهار کرد: متاسفانه از لحاظ زیرساختی و سخت افزاری در این رشته ورزشی بسیار ضعیف هستیم و وسایل مورد نیاز برای این ورزش در البرز بسیار کم و محدود است و یا اینکه بسیار فرسوده و قدیمی هستند.

اعظمی گفت: اکنون محدودیت امکانات برای انجام مسابقات ورزشی داریم و تمام فشار دوره ها، کلاس ها و مسابقات سالن قدیمی هیات ژیمناستیک است.

وی اظهار کرد: سالن خانه ژیمناستیک ملاصدار دارای ۶ وسیله استاندارد این ورزش است ولی این در حالی است که ورزشکاران نظرآباد و فردیس خوب و عالی دارند که در این شهرستان ها با نبود سالن دولتی، این افراد مجبور هستند یا از سالن های خصوصی و یا سالن های آموزش و پرورش استفاده کنند.

مسوولان البرز به حمایت ژیمناستیک بیایند

رییس هیات ژیمناستیک استان البرز ادامه داد: سالن ملاصدرا نیاز واقعی به تجهیزات جدید و به روز دارد که به جز اداره کل ورزش و جوانان استان که تاکنون نیز حمایت های خوبی داشته، بایستی مسوولانی استانی و مدیریت شهری به این رشته ورزشی که یک رشته مادر و پرمدال است نگاه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: رشته ژیمناستیک دارای ۶ زیرشاخه شامل ریتمیک، ایروبیک ژیمناستیک، اکروژیم، ترامپولین، ژیم فورآل و ژیمناستیک هنری است که البرز در تمام این زیرشاخه ها به خصوص در سال جاری فعال شده به طوریکه در بعضی از این زیر رشته ها موفق به کسب مدال هایی نیز شده است.

اعظمی گفت:‌ امسال در اکروژیم و ایروبیک ژیمناستیک در کشور اول شدیم ضمن اینکه در ژیمناستیک مدال قهرمان کشوری را داریم.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه مسابقات ریتمیک کشوری برگزار می شود، افزود: در این بخش نیز پتانسیل بالایی داریم که نیاز به حمایت هم داریم.

وی ژیمناستیک را جزو پنج رشته پرطرفدار و شلوغ استان از لحاظ تعداد بیمه شدگان دانست و اظهار کرد: فقط در سه ماهه اخیر بیش از ۲ هزار بیمه شده ورزشی در این رشته از سن چهار سال تا ۲۷ سال داریم.

اعظمی بر حمایت شهرداری ها از لحاظ واگذاری سالن ورزشی به رشته ژیمناستیک تاکید کرد و گفت: نیاز است تا هر شهرستان دارای یک سالن ژیمناستیک باشد اگر سالن ها را داشته باشیم به طور حتم در سه چهار رشته زیرشاخه در ایران حرف اول را خواهیم زد.