رشد سرسام آور اجاره بهای زمین های ورزشی کرج/چه کسی پاسخگو است؟

روند افزایش هزینه اجاره بهای فضاهای ورزشی در سال های اخیر شکل صعودی و عجیبی پیدا کرده و متاسفانه به نظر می رسد در سال 1402 شکل ترسناک تری به خود گرفته است.

برای آگاهی از اوضاع نابسامان این بخش کافی است روایت یکی از مربیان فوتبال از قیمت اجاره بهای فضاهای ورزشی را در ادامه با هم مرور کنیم تا به وخامت اوضاع در همین روزهای آغازین سال پی ببریم.

"در حالیکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب امسال سال مهار تورم نامگذاری شده است ،اولین و بزرگترین تورم امسال را ما فوتبالی‌ها داریم تجربه می کنیم. بنده طی سال گذشته در 3 زمین چمن سانس داشتم، چمن‌های کوچک را با افزایش 48درصد تمدید کردم و در زمین چمن پارک شهید چمران با افزایش 100درصدی اجاره مواجه شدم و قید تمدید آن را زدم.

حال روی سخن بنده با مدیران شهرداری کرج و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز است،اولا کدوم کارشناس دادگستری چمن چمران را زمین چمن تشخیص داده؟زمینی که فقط گرانول داره،دوما آقای رئیس سازمان سیما منظر مگر شما اطلاع ندارید که چمنها تعرفه دارند؟چرا برای مزایده ها سقف قائل نیستید؟اگر قرار است اشخاص بخاطر برنده شدن مجموعه ها و زمین های ورزشی رقم‌های نجومی بزنند لطفا از اعلام نرخ تعرفه برای مدارس فوتبال هم اجتناب کنید ونخواهید که قیمت‌ها دستوری باشد.

 هرساله اداره کل ورزش و جوانان افزایش 20درصدی نرخ تعرفه مدارس فوتبال را اعلام میکند در حالیکه افزایش 50 تا 100درصدی قیمت چمنها را شاهد هستیم.

فوتبال آموزی که پدر کارگرش با افزایش 27درصدی حقوق مواجه شده چرا باید چوب اوضاع نابسامان فوتبال کرج رو بخورد؟ انتظار من مربی و دیگر فعالان ورزش از اداره کل ورزش و جوانان البرز و شهرداری کرج این است که به این قضیه ورود کنند.

اگر متولیان و مسئولان در اداره کل ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی این موضوع رو حل نکنند مطمئنا اتفاقات خوبی نخواهد افتاد و زمینه برای دوری نسل جوان از ورزش و دلسردی فعالان این حوزه رقم خواهد خورد.