در تلاش برای ماندگاری رزکان در البرز هستیم

90 البرز- «منصور بیک وردی»  در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، افزود: هیات فوتبال استان البرز با بودجه ای بسیار پایین تر نسبت به استان های همجوار و سرانه ورزشی نزدیک به نیم متر مربعی و داشتن فقط ۲ زمین چمن فوتبال در اختیار این هیات با هزینه های بالای نگهداری سالانه آنها، سالانه حدود ۲ هزار مسابقه و تورنمنت استانی را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه استان های همجوار سالانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مسابقه فوتبال دارند، اظهار کرد: استان زنجان در طول سال حتی ۲۰۰ مسابقه فوتبال برگزار نمی کند در حالیکه ورودی مسابقات این استان ۱۶ میلیون تومان است ولی سال گذشته ورودی لیگ برتری البرز هفت میلیون تومان بود.

وی گفت: تعداد تیم های فوتبال البرز از پنج تیم در سال های گذشته اکنون به ۲۵ تیم رسیده است ضمن اینکه از ۳۶ داور بین المللی فوتبال چهار داور از البرز هستند همچنین از تیم های فوتبال بانوان البرز ۲۱ نفر به تیم های ملی راه یافته اند که ۹ نفر آنان در گروه سنی بزرگسالان هستند.

 

کارگروه حامی ورزش استان البرز تشکیل شود

بیک وردی با تاکید بر اینکه حمایت ویژه را از فوتبال بانوان خواهیم داشت، افزود: ورزش استان البرز به خصوص ورزش فوتبال نیازمند حمایت های ویژه از سوی مسوولان و دستگاه های مختلف است که در همین راستا ماه هاست پیشنهاد تشکیل یک کارگروه با نام «حامی ورزش استان البرز» را داده ایم.

وی اظهار کرد: در صورتیکه در این کارگروه دستگاه هایی همچون صدا و سیما، امور مالیاتی، شرکت شهرک های صنعتی، استاندارد، ورزش و جوانان، اصناف و رسانه عضویت داشته باشند می توانند به صورت یک زنجیره در ارتقای ورزش استان البرز تلاش کنند.

رییس هیات فوتبال استان البرز با اشاره به اینکه در استان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد، گفت: حداقل ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و برند داریم که بودجه های خاص دارند که اگر پای کار ورزش بیایند خیلی از مشکلات این بخش رفع می شود.

وی نمونه ای از این حمایت ها را ایجاد سالن های ورزشی و زمین های چمن فوتبال و افزایش سرانه ورزشی استان از این طریق دانست و افزود: در این کارگروه مصوب شود که اگر یک واحد صنعتی به کمک ورزش بیاید و این فضاها را ایجاد کند درصدی از مالیاتش بخشیده می شود و یا اگر یک واحد حامی فوتبال شود از صدا و سیما به صورت رایگان تبلیغات آن واحد را در طی ۱۰۰ دقیقه مسابقه فوتبال خواهند داشت.

بیک وردی اظهار کرد: در صورتی که این زنجیره شکل بگیرد و هر کسی در جایگاهش به ورزش البرز کمک کند ورزش البرز خودکفا می شود و دیگر نگران اجاره زمین چمن نمی شود.

در تلاش برای ماندگاری رزکان در البرز هستیم

رییس هیات فوتبال استان البرز در ادامه به وضعیت برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: هر تیمی که در این استان برگزاری مسابقات را به هیات واگذار کرده در قالب یک قرارداد این کار انجام می شود که بخشی از آن ها طبق قرارداد سرموقع به تعهداتشان عمل کرده و بخشی عمل نکرده اند که نمونه آن ها تیم شهدای رزکان است که قراداد را منعقد کرده ایم ولی دریافتی نداشته ایم.

وی افزود: نمونه دیگر آن تیم گل ریحان است که اکنون اثری از آن در استان باقی نمانده ولی ۳۰۰ میلیون تومان بدهی این باشگاه به هیات فوتبال باقی مانده است.

بیک وردی با بیان اینکه به تیم مردان پاشا نیز کمک می کنیم تا در استان بازی کند، تصریح کرد: برای تیم شهدای رزکان هم تلاش می کنیم تیم برای جوانان البرز باقی بماند ولی اگر یک درصد مدیرعامل باشگاه برای ماندن متقاعد نشود این تیم همچنان در داخل استان باقی خواهد ماند و در داخل استان واگذار می شود.

در این نشست بعضی از خبرنگاران از این موضوع که درآمد و سرمایه ها و ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد اما یک تیم لیگ برتر و لیگ یک کشور نداریم گله کردند ولی رییس هیات فوتبال استان البرز اولین گله مندی که داشت نسبت به مساله مثبت اندیشی و دیدن نیمه پر لیوان و ظرفیت های موجود در استان بود.

 

حدود ۴۰ هزار بیمه شده فوتبال در البرز وجود دارد

دبیر هیات فوتبال استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۰ هزار بیمه شده ورزش فوتبال وجود دارد، گفت: ساماندهی این ورزشکاران و همچنین تربیت مربیان و داوران همت و تلاش زیادی می خواهد.

«محسن عبدلی» افزود: یکی از اقدامات فوتبال البرز که در کشور زبانزد شد برگزاری دوره آموزشی مربیان با عنوان کلاس های A آسیا بوده که تمام ۲۸ نفر شرکت کننده در این دوره البرزی بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری حدود ۲ هزار مسابقه در طی سال انرژی زیادی می طلبد، اظهار کرد: این مسابقات را کمیته فوتسال، پایه جوانان و کمیته مسابقات برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه در البرز ۲۵ تیم فوتبال درتمام رده های سنی ۱۴-۱۵ سال تا بزرگسال داریم، گفت: تا سال های گذشته هیچ عملکردی در بخش بانوان نداشتیم ولی اکنون فوتسال بانوان نایب قهرمان و فوتبال بانوان چهارم کشوری شده است.

عبدلی افزود: همچنین تا پیش از این ملی پوش خانم و آقا نداشتیم ولی اکنون تعدادی از هر دو بخش در تیم ملی داریم ضمن اینکه از ۱۶ تیم لیگ برتری سرمربی سه تیم البرزی هستند.