دختران البرز پیشتاز مدال آوری در اسکیت کشور/ساخت پیست استاندارد با کمک بخش خصوصی

رییس هیات اسکیت استان البرز با اشاره به رشد چشمگیر مدال آوری و کسب عناوین برتر در کشور گفت: بیش از 60 درصد از مدال های کسب شده استان سهم دختران است.

به گزارش 90 البرز، سروش خندان دل اظهار کرد: به دلیل حضور تیم ملی در مسابقات آسیایی هانگژو در نیمه نخست سال لیگ های کشوری برگزار نشد اما در مسابقات دستجات آزاد کشور در دو بخش سرعت و فری استایل البرز بسیار خوش درخشید و در هر دو بخش عناوین زیادی کسب شد.

وی افزود: در بخش سرعت و در مجموع مسابقات برگزار شده البرز موفق به کسب 11 مدال طلا، 13 مدال نقره و 12 مدال برنز شد و در بخش فری استایل و در مجموع رویدادهای برگزار شده از بهمن ماه تاکنون اسکیت بازان استان ما ،  ۱۴طلا،۱۳نقره و۶ برنز به دست آورده اند.

خندان دل تصریح کرد: حجم مدال های کسب شده و رشد مدال آوری البرز گواه حرکت پرشتاب این استان در رشته اسکیت است.

وی گفت: مسابقات اسکیت قهرمانی آسیا نیز در حالی قرار است تا چند روز آینده در چین آغاز شود که 2 ملی پوش شایسته البرز تیم ملی کشورمان را همراهی می کنند. مژده شعبانی در فری استایل و محیا دست پاک در سرعت دو نماینده ارزشمند البرز در تیم ملی هستند و امید بسیاری به درخشش و افتخارآفرینی آنها داریم.

رییس هیات اسکیت استان البرز در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه تمرکززدایی و بردن اسکیت به نقاط مختلف استان از اهداف این هیات ورزشی است گفت: در این راستا طی سال جاری یکی از مسابقات استانی در ماهدشت و دیگری در نظرآباد برگزار شده است.

توسعه اسکیت به تمام نقاط استان

وی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر کرج و فردیس اسکیت در شهرستان های نظرآباد،ساوجبلاغ و طالقان فعالیت خوبی دارد و درتلاشیم این رشته را در دو شهرستان چهارباغ و اشتهارد نیز فعال کنیم.

خندان دل بیان کرد: برخلاف بسیاری از هیات های ورزشی ریاست هیات های شهرستانی از خانواده اسکیت انتخاب شده اند و مسئول محلی و یا مدیری برای این مسئولیت مدنظر ما نبوده است.

وی همکاری و حمایت مسئولان و ارگان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان این هیات با اداره کل ورزش استان و فدراسیون برقرار است و در بعد ارگانی نیز همکاری شهرداری ها در حد مطلوبی است .امیدواریم این همکاری ها ادامه دار باشد و بتوانیم در سایه یک هم افزایی خوب اسکیت را در دو بعد قهرمانی و همگانی توسعه دهیم..

خندان دل به آرائه آماری از رشته اسکیت در استان پرداخت و گفت: حدودا 1500 ورزشکار سازمان یافته داریم که به شکل رسمی و حرفه ای در این رشته فعالیت می کنند.همچنین 10 باشگاه مجوز دار در پیست های استان فعال هستند. تلاش می کنیم با تسهیل اخذ مجوز فرایند قانونی کردن برخی از باشگاه های فعال دیگر را نیز فراهم کنیم.

متولی اسکیت البرز به امکانات سخت افزاری استان اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش ها البرز از داشتن پیست استاندارد محروم است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی این نیاز را برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: اگر موفقیتی برای اسکیت استان البرز رقم خورده ماحصل همدلی وتعامل خانواده بزرگ این ورزش اعم از اسکیت بازان ،خانواده ها و مربیان و باشگاه ها بوده است. همچنین تشکری ویژه از شرکت سی تی پی دارم که حامی ما در همه حال بوده و در بحث تامین تجهیزات و لوازم به شکل تمام قد این هیات و ورزشکاران آن را حمایت کرده است.