سرپرست نایب رییسی هیات تکواندو استان البرز مطرح کرد: بانوان البرزی حضوری حداکثری در لیگ دارند/عملکردی قابل تحسین در سال جاری داشته ایم

سرپرست نائب رئیسی هیات تکواندو استان البرز با ارائه آمار و ارقام به تشریح عملکرد هیات در 8 ماه سال جاری پرداخت و گفت: خوشبختانه آمار گویای عملکرد قابل تحسین در حوزه بانوان بوده است.

به گزارش 90 البرز به نقل از روابط عمومی هیات تکواندو استان البرز، نرگس حسینی اظهار کرد: با کمک و حمایت های همه جانبه مسئولین هیات و حضور فعال کمیته ها به عنوان بازوان اجرایی درکلیه حوزه ها اهداف برنامه ریزی شده به نحو احسن به مرحله اجرایی رسیده است.

وی تصریح کرد: استان البرز با جمعیتی بالغ بر 69 هزار نفر عضو که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهد همواره و در همه عرصه ها و ادوار جز مدعیان اصلی بوده است و در کل کشور روی این استان حساب ویژه ای باز می شود، بنا بر این همیشه تلاش کردیم بهترین عملکرد را به ثبت برسانیم تا به تبع آن بتوانیم به فدراسیون تکواندو در سطح بالاتر کمک و یاری برسانیم.

سرپرست نائب رئیسی استان البرز خاطر نشان ساخت: در ابتدای سال و پس از برگزاری کلاس های هماهنگی سالیانه داوران و مربیان کار اصلی ما در سال 1402 آغاز شد و در وهله اول تا به امروز 12 رقابت انتخابی و آزاد را جهت تشکیل تیم های منتخب استان برگزار کردیم که ماحصل آن اعزام دو تیم منتخب نوجوانان و خردسالان به رقابتهای قهرمانی کشور بود و با تلاش همه کادر و بازیکنان و عنایت الهی در هردو رده با کاپ نائب قهرمانی و سومی به خانه برگشتیم.

این مسول گفت: در کنار تشکیل تیم های منتخب از برنامه ریزی و حضور مستمر بازیکنان در پایگاه استعداد یابی غافل نبوده ایم و تمرینات نفرات منتخب استان زیر نظر مربیان مجرب به صورت هفتگی و مستمر در حال انجام است، امیدوارم در سال های آتی از تکواندوکارانی که در پایگاه قهرمانی و استعداد یابی حضور دارند به عنوان پشتوانه های اصلی در تیم ها ی مختلف استان بهره مند شویم و نهایت استفاده را از آموخته های تخصصی آنان که بر اثر تکرارو تمرین به وجود آمده  است ببریم.

حسینی ادامه داد: در سال جاری دختران البرزی موفق به کسب 9 مدال بین المللی و 20 مدال کشوری شدند،ضمن آنکه 20 نفر از هوگوپوشان البرزی به صورت مقطعی و دائم در اردوهای تیم ملی حضور داشته اند.

ضمن آنکه در تیم های ملی پومسه و کیوروگی نیز از وجود سه مربی استان در قامت سرمربی استفاده شده است.

وی با تاکید فراوان به اهمیت برگزاری لیگ های استان افزود: برگزاری لیگ های منظم،پویا و پرجمعیت در کلیه رده های سنی از نقاط قوت هر استان محسوب می گردد که این مهم در البرز به نحو احسن اجرا شده است و به جرات می توان اذعان داشت  با حضور 59 تیم در لیگ های خردسال،نونهال و نوجوان، البرز جز معدود استان هایی میباشد که با شرکت بیش از هزار تکواندوکار پرجمعیت ترین و با کیفیت ترین لیگ ها را برگزار گرده است بصورتی که رقابت مدعیان بسیار تنگاتنگ در جریان بود و نتیجه هیچ کدام از لیگ ها تا روزها و ساعات پایانی قابل پیش بینی نبود،نتیجه برگزاری لیگ های از قبیل کمربند های سبز و آبی برای ششمین سال در لیگ های سطح بالاتر از قبیل کمربند های قرمز مشکی و حتی لیگ های کشوری نمود و جلوه پررنگی یافته است ،البته در این میان نباید از زحمات و دانش فنی مربیان زحمت کش و قهرمان پرور استان گذشت.

حسینی بیان داشت: در طول 8 ماه سال جاری برای بروز رسانی و ارائه دانش روز و بهترین خدمات در حوزه داوری و مربیگری با هماهنگی کمیته های آموزش،داوران و مربیان 7 کارگاه تخصصی را برگزار کرده ایم که با استقبال چشمگیری روبرو بوده است.ضمنا با اجرای سیستم رنکینگ حضور در کارگاه ها برای شرکت کنندگان امتیاز لحاظ میگردد و شرکت در دوره های ارتقاء داوری و مربیگری منوط بر حضور در کارگاه هایی از این قبیل می باشد.

وی از قضاوت 5 داور بین المللی البرز در رویداد های جهانی،آسیایی و بین المللی یاد کرد و گفت: این آمار به نسبت تعداد داوران بین المللی استان قابل قبول است و امیدوارم در ماه ها و سال آتی شاهد افزایش این آمار باشیم.

این مسئول افزود: حوزه شهرستان های ما به عنوان شریان های حیاتی هیات نیز کمابیش در رویداد های مختلف سهیم بوده اند و به نسبت جمعیت و امکانات به کمک هیات استان آمده اند اما با تحقیقات و مطالعاتی که بر بضاعت شهرستان ها داشته ایم خوشبختانه همه این حوزه ها دارای ظرفیت فراوانی هسند و با حمایت مسئولین استان می توان امیدوار بود در سال های آتی بخش از رویداد های هیات استان را بدون موازی کاری به شهرستان ها واگذار نماییم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از خودکفایی هیات تکواندو البرز در خصوص امکانات سخت افزاری یاد کرد و گفت:خوشبختانه در این خصوص دغدغه ای نداریم و با پیگیری مجدانه مسئولین هیات و جذب حامیان مالی روند رو به رشدی را در این مسیر طی کرده ایم،البته ناگفته نماند عملیات بهسازی هیات در جهت رفاه حال خانواده بزرگ تکواندو استان ادامه دارد.

سرپرست نائب رئیسی هیات تکواندو البرز خاطر نشان ساخت: امیدوارم پیشرفت های استان  همچنان روی ریل موفقیت حرکت کند و همه مربیان،داوران ورزشکاران،قهرمانان در بستر  مهیا شده ما را در به ثمر رساندن اهداف متعالی تکواندو یاری نمایند.

وی در پایان گفت: از مسئولین فدراسیون،اداره کل ورزش و جوانان ،هیات استان و همه عزیزانی که ما را در این مسیر یاری و همراهی مینمایند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.