همایش تجلیل از نخبگان ورزشی سندروم داون در کرج برگزار شد

در آستانه روز جهانی معلولان در مراسمی با حضور ورزشکاران سندروم داون ،خانواده های آنها و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از قهرمانان ورزشی و چهره های برتر ورزشکار سندروم داون در کرج تقدیر شد.

به گزارش 90 البرز، این مراسم عصر امروز شنبه به همت هیات آمادگی جسمانی شهرستان کرج و میزبانی سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور کرج برگزارشد.

رییس هیات آمادگی جسمانی شهرستان کرج در این مراسم با بیان اینکه تلاش کرده ایم در کنار فعالیت های قهرمانی و همگانی موضوع حمایت از گروه های خاص و ویژه را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در دستور کار قرار دهیم گفت: خدارا شاکریم که در آستانه روز جهانی معلولان فرصتی فراهم شد تا در قالب یک مراسم تلاش و زحمات ورزشکاران سندروم را در میادین مختلف ورزشی مورد تقدیر قرار دهیم.

رضا آزادفلاح افزود: بچه های سندروم داون به معنای واقعی کلمه فرشتگان روی زمین هستند و حمایت از آنها برای بروز استعدادها و توانمندسازی شان یک وظیفه عمومی برای همه ما است و در هیات آمادگی جسمانی کرج نیز با قدرت این رویکرد را دنبال می کنیم.

رییس هیات آمادگی جسمانی شهرستان کرج در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار کرد: ۱۴ ماه است ۲۸ رشته از فدراسیون ورزش های همگانی جدا شده و زیر نظر امادگی جسمانی قرار گرفته است.این فدراسیون نوپا در سطح ملی و هیات ها در استان ها و شهرستان های مختلف نیازمند نگاه ویژه دولت و حمایت بیشتری هستند.

آزادفلاح بیان کرد: متاسفانه به خاطر شرایط بد اقتصادی تعداد قهرمان های ما کم شده اند لذا از مسئولان استانی خصوصا مدیرکل ورزش وجوانان البرز می خواهیم صنایع را پای کار بیاورند و زمینه حمایت آنها از قهرمانان و تیم های ورزشی را فراهم کنند.

وی در پایان با قدردانی از همکاران خود در هیات آمادگی جسمانی به واسطه برنامه ریزی و برگزاری این مراسم گفت: باید از حمایت و همراهی مسئولان هیات آمادگی جسمانی استان البرز و مسئولان دانشگاه پیام نور نیز تشکر ویژه ای داشته باشم که در ماه های اخیر همراه هیات کرج در برگزاری مراسم ها و رویدادها بوده اند.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم از جمعی از قهرمانان و نخبگان ورزشی سندروم داون که در مسابقات جهانی و آسیایی و کشوری موفق به کسب مدال شده بودند با اهدا هدایایی تقدیر شد.

همچنین برخی از باشگاه ها و مراکز آموزشی آمادگی خود را برای حمایت از انجمن های حمایتی کودکان سندروم داون اعلام کردند.