دوچرخه‌سواری البرز و کمبود برخی زیر ساخت ها

در حالی حدود ۴۰۰ ورزشکار در رشته دوچرخه سواری در استان مشغول به فعالیت هستند که امسال ۲ ملی پوش به نام‌های مائده نظری و پوریا یعقوبی را از البرز راهی تیم ملی شده و هر ۲ نفر موفق به کسب مدال شدند، اما با وجود این ورزشکاران ، دوچرخه‌سواری در البرز البته به جرات می‌توان گفت که از امکانات مناسب برخوردار نیست و حتی از حداقل‌ها نیز محروم است.

البته این را نیز باید عنوان کرد که برخورداری از یک پیست استاندارد برای انجام رشته سرعت کار ساده‌ای نیست و نه تنها البرز بلکه دیگر استان‌های کشور نیز این مشکل را داشته و ورزشکاران در این رشته ورزشی برای انجام تمرین‌های خود باید به تهران و پیست آزادی بروند.

از سوی دیگر اگرچه در تمام دنیا رشته دوچرخه سواری جاده‌ای را در جاده‌ها تمرین کرده و یک پدیده مرسوم است اما در این بخش نیز تمهیدات خوبی اندیشیده نشده است.

در صورت تامین امکانات حداقلی رشته دوچرخه سواری در البرز نه تنها شاهد پرورش استعدادهای جدید در این استان خواهیم، بلکه البرز قابلیت تبدیل شدن به یکی از ظرفیت های خوب برای برگزاری رقابت های کشوری تبدیل خواهد شد.

رشته دوچرخه‌سواری در البرز هیچ گونه زیرساختی ندارد

رییس هیات دوچرخه‌سواری البرز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به نبود هیچ‌گونه زیرساختی در این رشته ورزشی در استان گفت: البرز در طول ۲ سال گذشته توانسته در رده نوجوانان و عنوان نایب قهرمانی و در رده جوانان به قهرمانی کشور دست یابد.

برومند نظری با بیان اینکه کسب این مقام‌ها توسط ورزشکاران البرزی با وجود ضعف‌های شدیدی که رشته دوچرخه‌سواری در این استان با آن مواجه بوده، به دست آمده است، تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما در سفر وزیر ورزش و جوانان به البرز احداث پیست دوچرخه سواری بود که البته ایجاد چنین پیستی هزینه بسیار بالایی را می طلبد.

وی ساخت نخستین پیست سرپوشیده چوبی دوچرخه‌سواری ایران در البرز را از دیگر پیشنهادات برای مجهز کردن این رشته ورزشی که نه تنها به این استان بلکه به دیگر نقاط کشور نیز می تواند خدمات ارایه کند، عنوان کرد و افزود: پیست سرپوشیده چوبی نه تنها ایران بلکه در دیگر کشورهای منطقه نیز هنوز ساخته نشده، این در حالی است که با راه اندازی این پیست در البرز در کنار ورزشکاران این استان و کشور می توان شاهد حضور ورزشکارانی از دیگر کشورهای منطقه نیز بود.

نظری ادامه داد: البرز این ظرفیت را دارد که بتوان در آن شاهد راه اندازی نخستین پیست چوبی دوچرخه سواری منطقه در آن باشیم.