3 مانع بزرگ ورزشگاه انقلاب کرج برای میزبانی لیگ برتر فوتبال

مجتبی علی مردانی

این روزها فوتبال ایران با بحران بزرگی به نام ورزشگاه استاندارد روبرو است و به دلیل قوانین سخت گیرانه فدراسیون فوتبال خیلی از تیم های لیگ برتری شرایط میزبانی از لیگ برتر را ندارند.

در این میان از ورزشگاه انقلاب کرج به عنوان یکی از گزینه های محتمل برای میزبانی از تیم های لیگ برتری تهرانی وغیرتهرانی و پر کردن این خلاء نام برده می شود.

اما آیا ورزشگاه انقلاب شرایط و استانداردهای بروز شده سازمان لیگ برای میزبانی از لیگ برتر فوتبال ایران را دارد؟

مهمترین معیارها برای میزبانی لیگ برتر فوتبال ایران در کنار استحکام بنا و عدم مشکلات ایمنی و امنیتی گیت بلیت فروشی الکترونیکی است. در ورزشگاه انقلاب کرج گیت ورود تماشاگران نصب شده اما فاقد تجهیزات الکترونیکی است با این حال گفته شده اعتبار آن تامین شده و حتی اقدامات لازم برای خرید و نصب صورت گرفته ودر صورت قطعی شدن میزبانی از لیگ برتر می تواند در فاصله چند روز آماده شود.

موضوع دیگر ورزشگاه انقلاب نور این ورزشگاه است که در استاندارد جدید سازمان لیگ باید به 1650 لوکس برسد.نورافکن های ورزشگاه انقلاب کرج نوردهی پایین تری از این استاندارد دارد اما به گفته مدیریت مجموعه با تعویض اصلاحات می توان این استاندارد را پاس کرد.

و در آخر اتاق کمک داور ویدئویی  است که امکان راه اندازی آن با توجه به فضاهای اداری کافی در ورزشگاه انقلاب کرج وجود دارد ومشکل خاصی در مسیر آن دیده نمی شود.

زمین چمن ورزشگاه انقلاب کرج در شرایط بسیار خوبی است. برای تعویض اسکوردبرد آن تامین اعتبار شده و رختکن های ورزشگاه و سرویس ها نیز با یک بهسازی به شرایط استاندارد مدنظر سازمان لیگ می رسد. بنابراین این ورزشگاه یک گزینه بالقوه برای میزبانی از لیگ برتر است و در صورت تمایل یا جبر برخی تیم های بدون ورزشگاه می تواند عصای دست فدراسیون فوتبال باشد.