دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی: لیگ برتر کشتی بعد المپیک استارت می خورد

دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای ارتقاء کیفیت لیگ های کشتی در کشور گفت: علاقمندان به کشتی منتظر جذاب ترین لیگ برتر کشتی سال‌های اخیر باشند.

به گزارش 90 البرز به نقل از فارس، محمود فرهنگ رنجبر، دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی اظهار کرد: تلاش کرده ایم لیگ های کشوری خصوصا برتر با مسابقات کشوری و بین المللی تداخل نداشته باشد، در این راستا با سپردن امور مسابقات داخلی به سازمان لیگ این مساله کاملا حل شده است.

وی افزود: مسابقات لیگ یک را از اوایل خردادماه امسال با حضور 27 تیم در دو بخش آزاد و فرنگی استارت زدیم.نکته مثبت حضور تیم هایی از اقصی نقاط کشور بود که با کیفیت فنی بالایی حاضر شدند و در نهایت قهرمانان مسابقات آزادو فرنگی روز پنج شنبه و جمعه گذشته در اصفهان و ساری مشخص شدند.

دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی به زمان شروع لیگ برتر کشتی در دو بخش آزاد و فرنگی اشاره کرد و گفت: قبل ازشروع کشتی در المپیک لیگ برتر قرعه کشی می‌شود و مسابقات پس از المپیک برگزار خواهد شد. خوشبختانه با حضور حامیان مالی تیم های خوبی برای مسابقات فصل جدید اعلام آمادگی کرده اند.

فرهنگ رنجبر بیان کرد: مجموعا 16 تیم در آزاد و فرنگی در فصل جدید حضور خواهند یافت و نکته بارز و شاخص این رویداد حضور تمام قهرمانان ومدال آوران شاخص است که می تواند یک لیگ جذاب را رقم بزند.دبیر سازمان لیگ کشتی به یک اتفاق مهم در خصوص برگزاری لیگ های کشتی اشاره کرد و گفت: نکته مثبت سال جدید حذف قراردادهای دستی و فیزیکی و جایگزینی سامانه ای برای انعقاد قرارداد آنلاین بود که مانع از اتلاف وقت تیم‌ها شد.

فرهنگ رنجبر تصریح کرد: این تجربه مثبت سبب شد هم از حیث هزینه و هم وقت صرفه جویی شود و خطای انسانی رایج در بحث ثبت قراردادها به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: سازمان لیگ تمهیدات ویژه ای را برای برگزاری باکیفیت مسابقات لیگ برتر تدارک دیده و سخت گیری های زیادی را برای میزبانی تیم‌ها لحاظ کرده تا در نهایت لیگ کشتی ایران با بالاترین کیفیت و در شان این رشته برگزار شود.

وی در پایان با قدردانی از حمایت های فدراسیون کشتی گفت: در عین استقلال ، فدراسیون تمام قد از سازمان لیگ حمایت کرده و حتی قرار است برای تقویت این استقلال ساختمانی مجزا آماده شده و سازمان لیگ کشتی دیگر در محل فدراسیون کشتی مستقر نباشد.