البرز غایب بزرگ میزبانی رویدادهای مهم فوتبالی

مجتبی علی مردانی

این روزها بحث اول فوتبال کشور میزبانی تیم های مختلف ملی و باشگاهی از رویدادهای داخلی و خارجی است و اینکه آنها بتوانند یک ورزشگاه استاندارد با زمین خوب مهیا کنند و میزبان رقیبان خود شوند.

استقلال و پرسپولیس به دلیل دردست تعمیر بودن ورزشگاه آزادی و آماده نبودن ورزشگاه تختی به قزوین و اراک پناه برده اند و تیم ملی کشورمان نیز به دلیل نبودن شرایط بازی با قرقیزستان به اصفهان می رود.

اما آنچه در این شرایط بحرانی بسیار نمود پیدا کرد عدم نقش آفرینی و موضع منفعل البرز و مسئولانش در این شرایط بحرانی فوتبال کشور است.

یادمان نرفته که زمانی شهر کرج و ورزشگاه انقلابش میزبان بازی های دوستانه و رسمی تیم ملی فوتبال بود.سایپا بازی های لیگ قهرمانانش را در این شهر برگزار کرد و هر ساله در رده های سنی پایه میزبان بازی های مختلف دوستانه و رسمی بود.

فراموش نکرده ایم که در فاصله 48 ساعت کرج مهیای میزبانی از تیم ملی شد و با ورزشگاه مملو از تماشاگر یک روز با نشاط برای البرزی ها رقم خورد.

یادمان نرفته که استقلال ، پرسپولیس و تراکتور در همین کرج به مصاف سایپا رفتند و یک روز پرشور را برای علاقمندان به فوتبال رقم زدند.

سخت افزار همان بوده که هست. موضوعات امنیتی و انتظامی هم که تغییر چندانی نداشته پس چه پیش آمده که البرز در این وانفسای برهوت استادیوم و زمین خوب نقشی ایفا نکرد و مسئولانش به روی خودشان نیاوردند که در این بزنگاه پرمشکل به یاری فوتبال ایران بیایند.

چرا البرز برای پذیرفتن بخشی از این مسئولیت پا پیش نگذاشت و به کل کشور این پیام را نداد که استانی باتجربه و توانمند در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی است.

واقعیت آن است که کار نکردن و کنار ایستادن و سایه نشینی را به هر کار چالش برانگیز و پرزحمتی ترجیح می دهیم و خوشحالیم از اینکه دیکته ای ننوشته ایم که غلط داشته باشد.تفکری که متاسفانه این روزها خیلی ها دچارش شده اند و در سال های نه چندان دور کمتر آن را می دیدیم.

در این شرایط فقط می توانیم امیدوار باشیم که با تغییر دولت و نگاه حاکم و با حضور افراد توانمندتر و با انگیزه تر شاهد تغییر این فضای رخوت انگیز و کسل کننده در استان باشیم و البرز به مانند اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه 90 پیشگام میزبانی از مسابقات مختلف داخلی و خارجی فوتبال باشد.