ردپای یک شرکت ایرانی در کیفیت بالای چمن استادیوم های عراق

با گذشت چند روز از بازی ایران و قرقیزستان همچنان واکنش ها به کیفیت بد چمن ورزشگاه فولادشهر ادامه دارد.

به گزارش 90 البرز، بسیاری از چهره های ورزشی وغیر ورزشی در روزهای اخیر این سوال را مطرح کرده اند که دلیل بی کیفیتی زمین های فوتبال ایران چیست و چه کسانی مسبب این شرایط هستند.

موضوع آنجا جالب تر شد که صادق درودگر و علیرضا فغانی با استوری کردن یکی از زمین های هموار و یکدست کشور عراق به پیمانکار ایرانی آن اشاره کردند و این سوال را طرح کردند که دلیل عدم استفاده از این ظرفیت برای حل مشکلات زمین های داخل کشور چیست؟

شاید علاقمند باشید بدانید که این شرکت ایرانی چه نام دارد و از چه سوابقی برخوردار است. شرکت سدروس سبز به مدیریت شاهین استادجو از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه ایجاد و نگهداری زمین های چمن فوتبال در ایران و خاورمیانه محسوب می شود و توانسته در دوران فعالیت خود زمین چمن استادیوم های مهمی را در داخل و خارج کشور ایجاد کند.

این شرکت ایرانی که ریشه ای البرزی دارد در حال حاضر نمایندگی رسمی شرکت میتو ایتالیا(مورد تایید فیفا)  را در کارنامه خود دارد و مجری تخصصی اجرای چمن پیشرفته هیبریدی در ورزشگاه های فوتبال محسوب می شود.

در شرایط فعلی که کیفیت نامساعد زمین های فوتبال استادیوم های ایران آبرو و حیثیت ملی مان را نشانه رفته است بهتر است مدیران باشگاه ها و مسئولان ورزش کشور بیش از پیش به متخصصان امتحان پس داده در حوزه احداث و نگهداری زمین های چمن فوتبال اعتماد کنند و فرصت و مجال جدیدی را برای حضور دوباره آنها در میدان فراهم کنند.

موضوع احداث و نگهداری زمین های چمن امری تخصصی است که باید به دست اهلش سپرده شود و تا مادامی که جریانی غیرمتخصص گرداننده این حوزه باشد مشکلات پابرجا است و آبروی ملی در خطر.

 

مجتبی علی مردانی