کوروش رجلی خبرداد: روند صعودی تکواندوکاران سازمان یافته البرز


نایب رییس هیات تکواندو استان البرز با اشاره به برنامه های اجرایی و آتی این هیات از روند صعودی تکواندوکاران سازمان یافته در این استان خبرداد.

به گزارش 90 البرز به نقل از روابط عمومی هیات تکواندو استان البرز کوروش رجلی اظهار کرد: هیات تکواندو در پایان سال 1402 دارای 71 هزار عضو ثبت شده در سایت بانک اطلاعات بود که در شش ماه سال جاری این عدد قریب به 75 هزار نفر رسیده و همچنان روند صعودی را طی می کند.

وی افزود : با توجه به حضور 879 مربی 828 داور و 37 مدرس در سطح استان همواره دغدغه خدمت گذاری به این عزیزان را داشته ایم و همه تلاش بنده و همکارانم در هیات تکواندو در جهت ارائه بهترین امکانات و ایجاد ظرفیت های مختلف و بالا برای جامعه پرافتخار تکواندو بوده است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: سال گذشته نمایندگان شایسته استان موفق به کسب 60 مدال رنگارنگ در رویدادهای آسیایی،جهانی و بین المللی شده بودند که در شش ماه نخست سال 1403 نیز دختران و پسران البرزی 19 مدال را بنام کشور و استان ثبت کرده اند.

رجلی ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر تکواندوکاران و مربیان استان از لیگ های استان در سال جاری نیز لیگ های دختران و پسران در رده های سنی خردسالان و نونهالان برگزار شد و در شش ماهه دوم سال نیز لیگ های پومسه، هان مادانگ و کیوروگی در رده سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در کنار برگزاری رقابتهای لیگ از برگزاری فستیوال های مختلف و مسابقات قهرمانی ،مناسبتی و انتخابی نیز غافل نبوده ایم با توجه به آمار ثبت شده 20 رویداد در این خصوص برگزار شده است.

نائب رئیس هیات تکواندو تصریح کرد:تیم های منتخب البرز در طی سال 1402 موفق به اخذ چهار کاپ قهرمانی در رقابتهای قهرمانی کشور شدند که این مهم در سال جاری با کسب 39 مدال رنگارنگ و احزار 4 عنوان قهرمانی تکرار شد، شایان ذکر است استان البرز با میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور منطقه دو در رده سنی خردسالان و نونهالان موفق به ثبت این موفقیت شد.

مدیر جوان تکواندو البرز بیان داشت: همواره بدنبال نوآوری و ابتکار در تکواندو بودیم و در زمینه اولین ها به جرات می توان استان البرز را استان سرآمد معرفی کرد ،در همین راستا اقدام به پی ریزی پایگاه استعدادیابی و قهرمانی برای نخستین بار در کشور کردیم و با شناسایی و جذب مستعدین تکواندو برنامه های تمرینی منظم و تخصصی را برای این عزیزان به مرحله اجرایی درآوردیم تا هنرجویان البرزی علاوه بر حضور مستمر در کلاس های آموزشی خود در پایگاه قهرمانی به تمرین زیر نظر مربیان باتجربه و بازیکنان نخبه بپردازند،خداراشاکرم در کمتر از یک سال و نیم تیم های پایگاه قهرمانی البرز در دو بخش آقایان و بانوان تشکیل شد و راهی رقابتهای لیگ کشور شدند.

وی اعلام کرد:آمادگی برگزاری کمپ ها و تمرین های مشترک با استان های متقاضی در پایگاه را نیز داریم.

مسئول فنی هیات تکواندو افزود:در سال گذشته 30 تکواندوکار از این استان به عضویت تیم های ملی درآمدند،در سال جاری نیز 15 بازیکن ملی پوش در اردوهای انتخابی و تمرینی حضور داشتند و اخیرا شاهد رقابت چهار بازیکن نوجوان البرزی در رقابتهای جهانی هستیم.

مسئول فنی هیات تکواندو که سابقه عضویت و مربیگری تیم های ملی را در کارنامه خود دارد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:این استان همواره مهد پرورش نخبه های ورزشی فراوانی بوده است و در سایه دلسوزی متعهدانه و تجارب ارزشمند مربیان البرزی اتفاقات شیرینی در تکواندو رقم خورده است ،در این میان حضور مداوم مربیان در کادرهای فنی تیم ملی از دیدگان کسی دور نبوده و همیشه روی مربیان این استان حساب ویژه ای باز شده است،در حال حاضر نیز دو مربی خانم و یک مربی آقا البرزی در رده سنی جوانان و بزرگسالان مسئولیت هدایت تیم های ملی را بر عهده دارند و در المپیک پاریس با حمایت و هدایت همه جانبه ملی پوشان و تاریخ سازی بر لیاقت نمایندگان البرز در جایگاه سرمربی و مربی صحه گذاشتند.