گفتگو با مدیر البرزی باشگاه رکورد جمهوری آذربایجان: مناسبات ورزشی با ایران را توسعه می دهیم

کالج مشترک رکورد و بنفیکا ظرفیت خوبی برای استعدادهای ایرانی است

باشگاه رکورد کلوب در کشور جمهوری آذربایجان با مدیریت یک جوان ایرانی در حالی سومین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد که برنامه های متنوعی را برای توسعه رشته های مختلف ورزشی به خصوص فوتبال وفوتسال تدوین کرده و در این مسیر شکوفایی استعدادهای ایرانی در این کشور همسایه مورد توجه ویژه ای است.

به گزارش 90 البرز وبه نقل از ورزش 3، در ارتباط با فعالیت های این باشگاه ، برنامه های آینده و اهداف پیش رو گفتگویی با رضا ابراهیمی مدیر جوان باشگاه رکورد انجام شده که در ادامه می خوانید:

ابراهیمی در ابتدا با بیان اینکه زیرساخت های ورزشی کشور آذربایجان در یک دهه اخیر با نگاه وتوجه ویژه دولت به شکل چشمگیری توسعه یافته است گفت: برگزاری اولین دوره مسابقات ورزشی اروپا نقطه عطفی شد تا این کشور برای میزبانی شایسته از این مسابقات تدارک ویژه ای ببیند و نسبت به احداث ورزشگاه های مختلف اقدام کند.این سرمایه گذاری تداوم یافت وامروز این کشور بیش از 10 میلیون نفری از امکانات ورزشی با استانداردهای روز دنیا برخوردار است که البته با توجه به جمعیت جوان این کشور بخش زیادی از آن بلا استفاده است.

وی با بیان اینکه شکل گیری باشگاه رکورد کلوب در کشور آذربایجان با هدف کمک به توسعه ورزش در این کشور و تقویت مناسبات ورزشی با ایران صورت گرفته است گفت: ما با تشکیل تیم های فوتبال و فوتسال کار خود را آغاز کردیم. در فوتسال با ارائه مدارک لازم در اولین سال فعالیت مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کردیم و در رشته فوتبال نیز با نگاه به موضوع استعدادیابی وارد لیگ دو این کشور شدیم و در مدت فعالیت خود تا پیش از شروع کرونا توانستیم توانمندی ها و ظرفیت های خود را به خوبی به جامعه ورزشی کشور آذربایجان معرفی کنیم.

مدیر باشگاه رکوردکلوب آذربایجان به شیوع کرونا و آسیب هایی که ورزش از این حیث دید اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوع این ویروس در سطح جهانی منجر به تعطیلی کامل فعالیت های ورزشی در کشور آذربایجان شد و ما در یک و سال نیم اخیر عملا فعالیت حرفه ای خاصی را نداشتیم . اخیر با آغاز واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه دولت آذربایجان شرایط کمی بهتر شده  وقرار است فعالیت عمومی ورزش از جمله لیگ های ورزشی این کشور پس از وقفه ای چندین ماهه از سر گرفته شود.

وی به برنامه های باشگاه اشاره کرد و گفت: در فاز اول آماده سازی تیم های فوتبال و فوتسال جهت حضور در لیگ را برنامه ریزی کرده ایم و در این راستا با توجه به اعلام زمان شروع لیگ برتر فوتسال در شهریورماه با معرفی ابراهیم مسعودی ملی پوش اسبق فوتسال ایران به عنوان سرمربی و جذب چند بازیکن جوان و باکیفیت لیگ ایران درصدد حضور پرقدرت در لیگ برتر هستیم و هدف گذاری باشگاه هم کسب یکی از سکوهای برتر و حضور در لیگ اروپا است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال رایزنی ومذاکره برای در اختیار گرفتن یکی از مجموعه های مجهز و به روز شهر باکو هستیم  گفت: با نهایی شدن این واگذاری در بخش خدمات اردویی، برگزاری دوره های بین المللی و میزبانی از مسابقات و تورنمنت های مختلف نیز ورود خواهیم کرد و در این خصوص ورزشکاران و تیم های ایرانی اولویت ما خواهند بود.

مدیر باشگاه رکورد از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با باشگاه های معتبر اروپایی وآمریکایی به عنوان یکی دیگر از محورهای کاری این باشگاه یاد کرد و گفت: در این ارتباط از طریق روابط بین الملل باشگاه قدم های خوبی برداشته شده و ما تفاهم نامه هایی را با باشگاه های مختلف از جمله استودیانتس آرژانتین، بنفیکا پرتغال، سن خوزه مکزیک منعقد کرده ایم و در حال رایزنی با باشگاه های دیگری هستیم تا بتوانیم از ظرفیت فنی آنها در بحث آموزش واستعدادیابی بهره مند شویم.

ابراهیمی درادامه صحبت های خود راه اندازی کالج مشترک فوتبال این باشگاه با بنفیکا ویژه آینده سازان فوتبال را مورد اشاره قرار داد وگفت: این کالج از مهر ماه کار خود را آغاز خواهد کرد و استعدادهای فوتبال در ایران می توانند ضمن حضور در مرکز آموزش فوتبال این باشگاه زیر نظر مربیان بین المللی همزمان در مدرسه ایرانیان نیز تحصیل کنند ودر طول سال تحصیلی نیز امکانات کامل رفاهی و اقامتی نیز برای آنها در بالاترین کیفیت ممکن مهیا خواهد بود.

وی در پایان گفت: باشگاه رکورد ظرفیت های خوبی را در کشور آذربایجان ایجاد کرده و تلاش دارد خدمات متنوعی را در اختیار جوانان دو کشور ایران وآذربایجان در بخش های آموزشی و اردویی وحرفه ای قرار دهد و بستری را برای معرفی استعدادهای این دو کشور به تیم های مختلف مطرح دنیا ایجاد کند و با توجه به نزدیکی دو کشور و سهل الوصول بودن قطعا شاهد اتفاقات خوبی در آینده نزدیک خواهیم بود.