گفتگویی جذاب با چهره نوظهور مبارزه در قفس؛ مبارزه در قفس قابل مقایسه با دیگر ورزش ها نیست/شروعی امیدوار کننده در MMA داشته ام

رزمی کار کشورمان با بیان اینکه مبارزه در قفس سخت ترین رشته ورزشی دنیا است گفت: خوشبختانه بازخوردهای خوبی را پس از حضور در این رشته ورزشی شاهد بوده ام.

 به گزارش 90 البرز وبه نقل از خبرگزاری برنا، نوید عبدالملکی کاراته کار البرزی و عنواندار کشورمان هفته گذشته دومین مسابقه خود در رقابتهای رزمی ترکیبی یا همان «MMA» سازمان معتبر BFC بلاروس را با پیروزی مقابل نماینده میزبان پشت سر گذاشت تا با کسب دو برد در سال 2021 شروعی خوب و موفق در این رشته سخت داشته باشد.

عبدالملکی در ارتباط با آخرین وضعیت خود در این رشته ورزشی و برنامه هایش برای آینده گفتگویی با خبرنگار ما داشته که در ادامه می خوانید:

* در این ماه ها سخت تمرین کرده ای و رقابتی دشوار با دو حریف قدرتمند داشته ای،ارزیابی ات از رشته ورزشی ام ام ای چیست و آینده خودت را در این ورزش چگونه می بینی؟

همانطور که اشاره کردید ماه ها است تمرین می کنم و در شرایط سخت کرونایی خودم را برای یک تجربه ودنیای جدید یعنی مبارزه در قفس آماده کرده ام.تا این جای مسابقات هم دو مبارزه سخت با دو حریف آماده بلاروسی واوکراینی داشته ام و به لطف خدا و تلاش فراوان از آنها سربلند بیرون آمده ام.

مبارزه در قفس ورزشی رکوردی نیست که بتوان آن را پیش بینی کرد و شرایط را تحت کنترل داشت.همه چیز به تلاش و تمرین و درنهایت زمان کوتاه و طلایی مبارزه برمی گردد و تا به اینجا به نظرم شروع خوب وامیدوارکننده ای داشته ام.

در مجموع احساس می کنم می توانم در این رشته حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشم و افتخارات بسیاری را برای کشورم کسب کنم.

*بازخوردها در ایران پس از حضورت در مسابقه ام ام ای چطور بوده و واکنش جامعه ورزش را چطور دیدی؟

خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی را در این ماه ها شاهد بودم و خیلی ها گفتند تصور نمی کردند یک کاراته کار بتواند در این رشته ورزشی سخت شروع وحضوری موفق داشته باشد.

کاراته رشته ای پرطرفدار و سخت محسوب می شود اما واقعیت آن است که مبارزه در قفس به عنوان رشته ای نوظهور توانسته خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مهیج ترین مسابقات ورزشی مطرح کند و امروز نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است.

در مسابقات رزمی ترکیبی یا ام ام ای یک مبارز چنانچه شکست بخورد باید برای جبران آن 3 پیروزی کسب کند و به همین دلیل کسب دو برد من در این مسابقات عملا با رکورد یک ورزشکار که چندین سال در این رشته حضوردارد برابری می کند.

در مجموع هم با توجه به مدت زمان حضورم در این رشته ورزشی رنکینگ خوبی را در بین ایرانی ها  در مسابقات ام ام ای کسب کرده ام.

* خیلی ها از سختی این رشته ورزشی می گویند، آیا به این نتیجه رسیده ای که مبارزه در قفس سخت ترین رشته حال حاضر دنیا است؟

ام ام ای به واقع رشته ای سخت ونفسگیر است و به نظرم کامل ترین ورزش دنیا محسوب می شود.در این ورزش که ترکیبی از مهارت ها و فنون چندین وچند رشته رزمی و استقامتی وقدرتی است شاهد برخوردها و آسیب دیدگی های زیادی هستیم و همین مساله فعالیت در آن را با دشواری زیادی روبرو می کند.

به نظرم این ورزش را نمی توان با هیچ رشته ورزشی رزمی دیگری مقایسه کرد و باید با یک آمادگی صد درصدی بالا پای در قفس بگذاری.

*از مسابقه آینده ات بگو؟

هنوز تاریخی برای مسابقه آینده و حریف بعدی اعلام نشده و باید صبر کنم تا سازمان در این خصوص اعلام برنامه کند.

من با این سازمان برای 4 مبارزه قرارداد دارم که تاکنون دو مبارزه آن انجام شده و هنوز برای سال 2022 و حریفان احتمالی آینده  و زمان رقابت بعدی چیزی مشخص نشده است.

*وصحبت پایانی؟

سخت تمرین کرده ام و با انگیزه ای بالا پای در این رشته گذاشته ام.دشواری این ورزش را می دانم و امیدوارم بتوانم این شروع خوب را در سال آینده میلادی هم ادامه دهم و درنهایت برای کشورمان در مسابقات بزرگ ومعتبر کسب افتخار کنم.