ورزش بادی پامپ سلامت روح و جسم را به شما هدیه می دهد

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه این رشته ورزشی جذاب به خوبی به مردم معرفی نشده است گفت: به زودی مسابقات کشوری این رشته با مشارکت استان های مختلف آغاز خواهد شد.

به گزارش 90 البرز، سمیه قادری اظهار کرد: از سال 91 که مسئولیت کمیته بادی پامپ کشور را عهده دار شدم تمام تلاش و تمرکز ما بر تدوین محتوای آموزشی کامل برای انتقال دانش به علاقمندان و معرفی اصولی این ورزش بوده است.

وی بیان کرد: به لطف خدا و با تلاشی که در این بخش صورت گرفته در حال حاضر مربیان با دانشی در رشته بادی پامپ در سطح کشور فعال هستند و سطوح مختلف آموزش اعم از سمینارها،کارگاه های آموزشی و دوره های مربیگری در سطح کشور در حال برگزاری است.

قادری تصریح کرد: هر چه مربی دانش و آگاهی بیشتری از این رشته داشته باشد آسیب کمتری متوجه ورزشکاران خواهد بود وهمین مساله مهم سبب شده ما در موضوع تهیه محتوای آموزشی وسواسی دوچندان داشته باشیم.

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه 3 در تهران گفت: این کلاس اولین دوره حضوری برگزار شده در این سطح بعد از دوران کرونا است و نوید برگزاری دور جدیدی از کلاس های آموزشی حضوری در کشور را می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به محقق شدن اهداف ما در حوزه آموزش و تربیت مربیان توانمند در نقاط مختلف کشور در نظر داریم برگزاری مسابقات کشوری را برنامه ریزی کنیم ودر رده های سنی مختلف مسابقات را با مشارکت استان های کشور برگزار کنیم.

قادری با اشاره به اینکه علیرغم تلاش های صورت گرفته رشته ورزشی بادی پامپ برای خیلی از مردم ناشناخته باقی مانده است است گفت: با توجه به تغییر جایگاه کمیته و قرار گرفتن در مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی بستر مناسبی برای فعالیت موثرتر کمیته مهیا شده و تلاش خواهیم کرد با برگزاری مسابقات متنوع این رشته ورزشی را هر چه بهتر به مردم و جامعه ورزش معرفی کنیم.

تفاوت بادی پامپ با سایر رشته ها

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی در بخشی دیگر از صحبت های خود به تفاوت رشته بادی پامپ با دیگر رشته های ورزشی پرداخت و گفت: اکثر کسانی که به سمت باشگاه های ورزشی می آیند هدف شان رسیدن به تناسب اندام است. علم جدید ورزش می گوید برای رسیدن به تناسب اندام بهتر است تمرینات هوازی و قدرتی در کنار هم انجام شود.

وی تصریح کرد: ورزش بادی پامپ رشته ای قدرتی هوازی است ویک کلاس یک ساعته آن هم چربی سوزی را برای فرد به ارمغان می آورد و هم تناسب اندام را رقم می زند در عین حال وجود موزیک در این ورزش موجب بهبود خلق وخو وتقویت روحیه افراد می شود و در نهایت بدنی ورزیده و روحیه ای با نشاط را به آنها هدیه می دهد.

قادری بیان کرد: پرداختن به ورزش بادی پامپ می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت اثرات مثبت بسیاری بر ورزشکار بگذارد و صد البته به مانند برخی رشته های دیگر مانند کراسفیت و ... پیچیدگی و دشواری آنها را ندارد.

فعالیت 800 مربی در رشته بادی پامپ

وی در بخش پایانی صحبت های خود به ارائه آماری از خانواده این رشته ورزشی پرداخت و گفت: در حال حاضر کمیته بادی پامپ در 25 استان کشوربه علاوه جزیره کیش فعال است و طبق بررسی ها حدود 800 مربی به شکل رسمی وسازماندهی شده در این ورزش فعالیت می کنند.همچنین بر اساس آمارها رشته ورزشی بادی پامپ در تمامی باشگاه هایی که رشته های آمادگی جسمانی را دارند فعال است.در بخش آموزشی نیز از زمان شکل گیری کمیته بادی پامپ حدود 2هزار نفر در دوره های آموزشی ما شرکت کرده اند.

مسئول کمیته بادی پامپ فدراسیون آمادگی جسمانی در پایان حضور این کمیته در مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی را به فال نیک گرفت و گفت: قطع به یقین با حمایت های ریاست فدراسیون و ظرفیت های خوب این ورزش می توانیم جایگاهی بهتر در سطح کشوربرای این ورزش جذاب متصور باشیم و طیف بیشتری از مردم را جذب آن کنیم.