ورزشگاه انقلاب کرج به در بسته AFC خورد

در حالی که تصور می شد با رفع برخی نواقص جزیی،  ورزشگاه انقلاب کرج می تواند استانداردهای لازم برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر و بازی های ملی را پذیرا شود اما به نظر می رسد تحقق این موضوع چیزی شبیه معجزه باشد.

با توجه به پروتکل های جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و قوانین سختگیرانه ای که برای ورزشگاه ها در نظر گرفته شده است اصلاحات زیادی لازم است تا ورزشگاه انقلاب کرج بتواند میزبان چنین رویدادهایی شود و این اصلاحات نیازمند اعتباری چند صدمیلیارد تومانی است.

هفته گذشته و به دنبال نامه هیات فوتبال استان البرز به فدراسیون فوتبال مبنی بر آمادگی ورزشگاه انقلاب کرج برای مشارکت در میزبانی های تیم های ملی و باشگاهی داود رفعتی دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور بازدیدی چند ساعته از این ورزشگاه داشت و عملا آب پاکی را روی دست البرزی ها ریخت.

در این بازدید شبانه رفعتی به ایرادات جدی ورزشگاه انقلاب کرج در پاس کردن استانداردهای مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و رفع آنها را مستلزم تغییرات بسیار زیاد در چینش ورزشگاه و اجرای عملیات عمرانی و خرید تجهیزات روز در بخش های دانست.

تغییر محل رختکن ها، خروج کامل هیات های ورزشی از فضای پیرامونی زیر کاسه استادیوم، جابجایی و تغییرگیت های ورودی ورزشگاه، اصلاح نور و ده ها مورد ریز ودرشت دیگر از جمله مواردی است که نیازمند یک کار عمرانی چندین ماهه و صرف هزینه ای میلیاردی است که بعید است قد و قواره استان البرز و مسئولانش ظرفیت اجرای آن را داشته باشد.

در عین حال موقعیت ورزشگاه انقلاب و ترافیک پیرامونی آن نیز دیگر ایراد مهمی است که مانع از اجرای استانداردهای مدنظر برای میزبانی از رویدادهای رسمی بین المللی در این ورزشگاه می شود.

به نظر می رسد با این تفاسیر یا باید با یک عزم جدی و همراهی کل استان در جهت رفع ایرادات و موانع گام برداریم وصدها میلیارد هزینه کنیم که کمی محال به نظر می رسد یا قید میزبانی های در این سطح را بزنیم و خودمان را با برگزاری گاه و بیگاه بازی های تیم هایی چون پیکان و سایپا در لیگ یک و دو سرگرم کنیم.

مجتبی علی مردانی