بهترین ساعت های هوشمند ورزشی برای کودکان

در چندسال اخیر بازار ساعت های هوشمند ورزشی به منظور ردیابی تناسب اندام، بسیار داغ شده است، اما متاسفانه تناسب اندام کودکان اغلب به طرز تاسف باری نادیده گرفته می شود.

به گزارش 90 البرز به نقل از  تکناک، خوشبختانه این مسئله شروع به تغییر کرده است، زیرا جدیدا قابلیت ردیابی تناسب اندام به بهترین ساعت‌های هوشمند هم افزوده شده است و برای کاربران جوان هم پیشنهادات مناسبی ارائه می کند.

صرف نظر از نیازهای خاص فرزند شما، قطعا دستگاهی در بازار وجود دارد که متناسب با آنها باشد. این یک خبر عالی برای والدینی است که اهمیت فعالیت بدنی برای کودکان خود را می دانند. کمپانی Fitbit، پادشاه ساعت های هوشمند ورزشی، ظاهراً دستگاه هایی طراحی کرده است که به طور خاص برای کودکان کاربرد دارند.

Fitbit Ace 3

Fitbit Ace 3 جایگاه برتر این لیست را به خود اختصاص داده است، زیرا اگرچه به صراحت برای کودکان طراحی نشده است، اما بهترین تجربه را برای کاربران جوان‌تر ارائه می‌کند. از برخی جهات، این ساعت دارای ویژگی هایی است که آن را به انتخابی عالی برای والدین تبدیل می کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از عمر باتری چشمگیر (تا 8 روز) و ردیابی جامع فعالیت. این دستگاه فقط یک قدم‌سنج ساده نیست، بلکه فعالیت‌ها را به دقت زیر نظر دارد تا تصویر کاملی از فعالیت بدنی فرد ارائه کند.

با این حال، چیزی که این ساعت هوشمند را در بالای این لیست قرار می دهد، نکات کوچک طراحی است که آن را برای کاربران جوان تر مناسب می کند. یک نوار سیلیکونی فوق‌العاده بادوام در این ساعت وجود دارد که در برابر شدیدترین ضربه ها در هنگام بازی کودکان، مقاوم است و حتی برای کنترل آسیب‌های بیشتر، این نوار سیلیکونی به دور صفحه نمایش دستگاه می‌پیچد. همچنین این ساعت تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است. این ساعت هوشمند رابط کاربری کاربر پسندی دارد که با فشار دادن دکمه های کنار دستگاه یا کشیدن صفحه نمایشگر، کنترل می شود و به راحتی حالت های مختلف را نشان می دهد.

Ace 3 دارای برنامه پرکاربرد Fitbit با ویژگی‌های مخصوص کودکان مانند حالت نمایش است که به آنها اجازه می‌دهد فقط اطلاعات مربوط به خود را ببینند (نه کل اعضای خانواده). همچنین گزینه جابه‌جایی بین حالت‌ها برای افراد بالای 13 سال یا بچه های کوچک‌تر نیز در این ساعت هوشمند وجود دارد. این یک ساعت مناسب برای بچه‌ها در هر سنی است، بادوام است و کار با آن به اندازه کافی برای یک کودک شش ساله یا بزرگ‌تر، ساده است. در عین حال ویژگی‌های این ساعت کافی است و طراحی ساده و ظریفی دارد.

مزایا:

  • داشتن مجموعه ای عالی از ویژگی ها
  • فوق العاده بادوام
  • دارا بودن ویژگی های مناسب از منظر والدین

معایب:

  • به صراحت برای کودکان طراحی نشده است
  • راه اندازی اولیه دستگاه طولانی است

Biggerfive Vigor 2

مطمئنا هیچکس نمی خواهد 100 دلار یا بیشتر را برای ساعت هوشمندی خرج کنند که احتمالاً از دست بچه ها قبل از پایان ماه گم می شود یا خراب می شود. Biggerfive Vigor 2 یک ساعت هوشمند ورزشی است که نه تنها از بسیاری از ساعت های هوشمند موجود در بازار بادوام تر است، بلکه بسیار ارزان تر نیز هست.

بهتر از همه، Vigor 2 دارای ویژگی هایی است که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است. نوار سیلیکونی این ساعت مانند مایعی نرم و منعطف است. عمر باتری 7 روزه این ساعت به این معنی است که این ساعت حتی برای فراموشکارترین کودکان که یادشان می رود ساعت خود را شارژ کنند هم مناسب است. همچنین این ساعت مجهز به استاندارد IP68 ضد آب است، بنابراین کودک شما می تواند با آن بدون ایجاد هیچ مشکلی شنا کند. همچنین این ساعت از ردیابی ضربان قلب و خواب و همچنین بیش از ده حالت گوناگون فعالیت برای تمرینات و ورزش های مختلف، پشتیبانی می کند. این دستگاه به عنوان اولین ساعت هوشمند ورزشی مختص به کودکان، عملکردی عالی دارد.

مزایا:

  • بادوام
  • IP68 ضد آب
  • یک هفته کامل عمر باتری

معیاب:

  • فاقد عملکردهای پیشرفته

Garmin Vivofit Jr

ساعت Garmin Vivofit Jr  قیمت بالای خود را با کیفیت ساخت و ویژگی های برتر توجیه می کند. برخلاف بسیاری از ساعت های هوشمند ورزشی که هر چند روز یک بار باید شارژ شوند، این ساعت به ساعت‌های سنتی نزدیک‌تر است و باتری دارد که فقط هر سال یا هر چند سال یکبار نیاز به تعویض دارند. همچنین این ساعت هوشمند با برنامه عالی Garmin Jr همراه شده است که دارای ویژگی‌های سرگرم‌کننده مانند حالت تور جهانی است که به بچه‌ها امکان می‌دهد مکان‌های جدید را کاوش کنند و به والدین اجازه می‌دهد مکان فرزندشان را ردیابی کنند و مرزهایی برای آنها تعیین کنند.

حالت تور جهانی نمونه کاملی از یکی از بزرگترین نقاط قوت Vivofit است. به جای ردیابی تناسب اندام، این ساعت در واقع کودکان را تشویق به جستجو می کند و بازی ها و حالت های مختلف ساعت را تنها زمانی باز می کند که بچه ها به اهداف تعیین شده برای فعالیت بدنی خود رسیده باشند. از بهترین قابلیت های این ساعت می توان به دادن پاداش به کودکان و همچنین ردیابی آنها تسط والدین اشاره کرد. بنابراین والدین می توانند این ساعت را متناسب با برنامه و نیازهای فرزندشان شکل دهند و دید دقیقی از فعالیت آنها داشته باشند.

مزایا:

  • عمر باتری تا یک سال
  • دارا بودن حالت هایی فوق العاده برای کنترل والدین
  • حالت جذاب تور جهانی

معایب:

  • وقتی باتری تمام شود، باید تعویض شود
  • صفحه نمایش کمی تیره است

Fitbit Inspire 3

Inspire قطعا در این لیست جایگاهی ویژه برای خودش دارد زیرا یکی از بهترین گزینه های موجود برای کودکان است. این مدل یک برداشت کمی بالغ تر از بقیه ساعت ها است که بر طراحی براق و برخی از ویژگی های مناسب بر بزرگسالان نیز تأکید دارد. فراتر از ویژگی‌هایی مانند پایش ضربان قلب و ردیابی خواب و بیش از 20 حالت فعالیت، Inspire 3 شامل موارد پیشرفته از جمله بررسی و مدیریت میزان استرس روزانه است. این قابلیت به طور ویژه ای برای نوجوانان مناسب است.

همچنین مجموعه‌ای از عملکردها در این ساعت وجود دارد که برای نوجوانان در سنین بالاتر، بسیار حائز اهمیت است. از دو نمونه از این عملکردها می توان زنگ هوشمند و ردیابی دوره قاعدگی را نام برد. Inspire 3 به منظور کمک به نظارت و بهبود سلامت کاربر، به سادگی طراحی شده است و این نوع دستگاه مفید و ساده، کاملاً با برنامه‌های اغلب نوجوانان مطابقت دارد. این ساعت عمر فوق العاده طولانی نیز دارد.

مزایا:

  • دارا بودن مجموعه ای از ابزارهای مدیریت استرس
  • طراحی شیک
  • دارا بودن قابلیت های پیشرفته

معایب:

  • قیمت بالا
  • اتکا به وب سایت Fitbit

Amazfit GTS 4 Mini

ساعت GTS 4 Mini دارای بیش از 120 حالت فعالیت است که به آن تطبیق پذیری تقریباً بی نظیری برای ردیابی دقیق می دهد. همچنین عمر باتری قابل توجه این ساعت 15 ساعته است.

GTS 4 Mini دارای GPS چشمگیری نیز می باشد. کمپانی Amazfit می گوید این ساعت از پنج سیستم موقعیت یابی ماهواره ای و فناوری آنتن قطبی دایره ای برای ردیابی موقعیت مکانی دقیق پشتیبانی می کند. اگر کودک بازیگوشی دارید که احتمال دارد گم شود، این ساعت یک ویژگی حیاتی برای ردیابی او دارد. این ساعت ویژگی هایی مانند ردیابی خواب، پایش ضربان قلب و مقاومت در برابر آب را دقیقا مانند بسیاری از بهترین ردیاب‌های موجود در بازار را ارائه می‌کند.

مزایا:

  • برخورداری از تعداد زیادی حالت ردیابی
  • جی پی اس عالی
  • اندازه مناسب برای کاربران جوان

معایب:

  • برخی از عملکردهای سطح بالا را ندارد
  • ویژگی find my phone را ندارد

 Inspiratek Kids’ Fitness Tracker

ساعت هوشمند Inspiratek، یکی دیگر از گزینه های عالی برای افرادی است که می خواهند هزینه زیادی نکنند. در واقع این ساعت یکی از ساده ترین ردیاب های تناسب اندام است. حتی بچه‌های خیلی کوچک هم می‌توانند رابط کاربری بسیار ساده آن را درک کنند. اگرچه ممکن است این ساعت تمام ویژگی‌های پیشرفته ساعت های هوشمند گران تر را نداشته باشد، اما همه پایه‌های ضروری یک ساعت هوشمندی که برای ردیابی تناسب اندام است را پوشش می‌دهد. این ساعت یک بند قابل تنظیم راحت دارد که اندازه آن حتی برای کوچکترین حرکت مچ دست کاهش می یابد. بیش از ده حالت ردیابی مختلف و یک برنامه خاص با ردیابی قوی و دقیق ورزشی دارد.

صفحه نمایش ساعت هوشمند Inspiratek به طور شگفت انگیزی روشن، واضح و خوانا است و این موضوع این ساعت را برای بچه هایی که تازه یاد می گیرند چگونه با رابط های کاربری در دستگاه های هوشمند کار می کنند، گزینه ای عالی است. اگر به دنبال دستگاهی هستید که کودکان را با برنامه‌ها و ردیابی تناسب اندام آشنا کند، Inspiratek می تواند یک نقطه  شروع فوق العاده باشد. این دستگاه نوعی ساعت است که به کودکان و نوجوانان احساس بزرگسالی می دهد بدون اینکه به آنها اجازه دسترسی به ویژگی ها یا داده های پیشرفته را بدهد.

مزایا:

  • صفحه نمایش روشن و خوانا
  • قیمت مناسب
  • کاربرد عالی حتی برای بچه های خیلی خردسال

معایب:

  • دارای نور زیاد
  • ضد آب یا گرد و غبار نیست
  • عمر باتری محدود

 

Cubitt Jr Smart Watch

اگر در حال بزرگ کردن یک گیمر هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق آن‌ها به بیرون رفتن از خانه و انجام بازی های فیزیکی، افزایش فعالیت بدنی از طریق باز کردن است. ساعت هوشمند Cubitt Jr دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی IPS 1.4 اینچی و یک منبع عظیم از بازی است که به گونه ای طراحی شده است که بچه های شما را بدون اینکه متوجه شوند که در حال کالری سوزی هستند، وادار به حرکت می کند. این ساعت دارای بازی هایی است که به طور خاص برای کمک به افزایش هوشیاری و هوش کودک ساخته شده اند و یکی از معدود ساعت های هوشمند موجود در لیست ما است که در کنار فعالیت های فیزیکی، تنوعی از فعالیت های ذهنی را هم شامل می شود.

با این حال، این ساعت فقط برای سرگرمی و بازی نیست. در کنار ردیابی تناسب اندام در تمام روز، Cubitt از برخی ویژگی های مهم مانند ردیابی دمای بدن نیز پشتیبانی می کند. برای بچه‌هایی که گوشی دارند Cubitt Jr به خوبی با دستگاه‌های دیگر جفت می شود و اجازه می‌دهد اعلان‌های بازی ها و تماس‌ها مستقیماً به ساعت منتقل شوند. این ساعت هوشمند به لطف عمر باتری فعال تا یک هفته، برای کودکانی که ممکن است فراموش کنند دستگاه خود را به طور مرتب به برق متصل کنند، گزینه ای عالی است.

مزایا:

  • منبع بازی های گوناگون
  • صفحه نمایش لمسی جذاب IPS
  • ردیابی دما

معایب:

  • ضد آب نیست
  • کنترل های محدود برای والدین

Spacetalk Adventurer 4G

ساعت هوشمند Spacetalk Adventurer مملو از ویژگی هایی است که برای کودکان و والدین آنها بسیار عالی است. مثلا ساعت Adventurer به بچه‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را دریافت کنند و به آنها واکنش نشان دهند و تماس‌ها را مستقیماً از طریق خود دستگاه دریافت کنند، اما فقط از شماره‌هایی که والدین تعیین می کنند. در همین راستا، والدین می‌توانند تعامل و دسترسی کودکان به رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند. اگرچه Adventurer یک دوربین 5 مگاپیکسلی دارد که بچه‌ها می‌توانند از آن برای ثبت لحظات مورد علاقه خود استفاده کنند.

این ساعت هوشمند مجموعه کاملی از گزینه‌های ردیابی تناسب اندام را دارد، اما نسبت به بسیاری از دستگاه‌های مشابه، گزینه های ارتباطی بیشتری برای کاربر جوان دارد. با پشتیبانی از شبکه‌های 4G ، پیامک، بلوتوث، تماس‌های ویدیویی HD، GPS و موارد دیگر، این ساعت راه‌های زیادی برای تعامل با دستگاه‌های دیگر یا آنلاین ماندن ارائه می‌دهد، اما فقط به روش‌های انتخاب‌شده‌ای که والدین تشخیص می‌دهند ایمن و مناسب هستند. حتی یک حالت مدرسه در این ساعت وجود دارد که والدین می‌توانند آن را تغییر دهند، تا مثلا بچه‌ها در زمانی که قرار است در حال مطالعه باشند، تمرکز خود را از دست ندهند. ضمنا این ساعت باتری خود را تا 36 ساعت حفظ می کند.

مزایا:

  • دارا بودن راه های ارتباطی چشمگیر
  • پشتیبانی از 4G
  • کنترل مناسب برای والدین

معایب:

  • فاقد عایق رطوبتی
  • نسبتا بزرگ

نتیجه:

Fitbit Ace 3 به دلیل طراحی متفکرانه، بادوام و ویژگی های کافی و مناسب، یک انتخاب عالی برای کودکان است. این ساعت هوشمند فوق العاده، انتظار شما از کیفیت ساخت و پشتیبانی از برنامه Fitbit را برآورده می کند.