سه تکواندوکار البرزی مجوز حضور در مسابقات جهانی باکو را کسب کردند

رییس هیات تکواندوی استان البرز گفت: سه تکواندوکار این استان پس از برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی جواز حضور در مسابقات جهانی در کشور آذربایجان را کسب کردند.

90 البرز- محمد انصاف دوست افزود: پس از برگزاری رقابت های انتخابی تیم‌ملی «مهدی حاجی موسائی» هوگوپوش وزن منهای ۵۴ و ۲ بانوی هوگوپوش البرزی «زینب اسماعیلی» و «سیده نرگس میرنوراللهی» به عضویت تیم ملی برای اعزام به رقابت های جهانی آذربایجان درآمدند.

وی با بیان اینکه البرز یکی از قطب های تکواندوی کشور است، اظهار کرد: سال گذشته تکواندوکاران البرزی موفق به کسب ۲۵ مدال بین المللی شدند.

وی یکی از موفقیت های تکواندوی البرز را در بخش بانوان دانست و گفت:‌ سال گذشته بانوان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور کره جنوبی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند که ۶۰ درصد از بازیکنان ایرانی تیم ملی را البرزی ها تشکیل می دادند به طوریکه حتی سرمربیگری این تیم را «مینو مداح» از البرز عهده داشت.

انصاف دوست گفت: در حال حاضر بیشترین افرادی که در تیم ملی حضور دارند از البرز هستند و حتی روز گذشته سه نفر از مربیان تیم ملی که در فدراسیون قطعی شدند از البرز هستند.

وی در ادامه به ارایه آمار عملکرد تکواندوی البرز پرداخت و افزود: ورزشکاران البرزی در این رشته در سال ۱۴۰۱ موفق شدند ۱۲ کاپ قهرمانی آسیا و جهان در تمام رده های سنی، ۶ کاپ پومسه و هان مادانگ و ۳۳ مدال تورنمنت های بین المللی را کسب کنند.

هیات تکواندوی البرز ۳۱۴ داور و ۴۴۹ مربی دارد.

هیات تکواندوی البرز بیش از ۶۴ ورزشکار ثبت شده دارد که هفت هزار و ۷۵۰ نفر از آنان در سال گذشته عضو این هیات شده اند.

مسابقات قهرمانی جهان در کشور آذربایجان از هشتم تا ۱۴ خرداد ماه سال جاری با حضور یک هزار و ۵۰۰ تکواندوکار در سالن کریستال شهر باکو برگزار خواهد شد.