گفتگو با چهره نوظهور البرزی مسابقات MMA؛ هدفم کسب کمربند مبارزه در قفس آمریکا است / همواره برای بهترین بودن تلاش کرده ام

حضور چهره های شاخص ورزشی ایران در مسابقات ام ام ای  ویا به شکل مصطلح تر مبارزه در قفس  چند سالی است رونق گرفته و جذابیت و منافع مالی بالای آن زمینه حضور برخی از ورزشکاران شاخص را در آن فراهم کرده است.

به گزارش 90 البرز ، از جمله این ورزشکاران نوید عبدالملکی است که با گذر از سال های موفق حضور در کاراته و کسب مدال های مختلف ملی وبین المللی چند صباحی است به این رشته ورزشی روی آورده و تمرینات بسیار سخت و دشواری را برای رسیدن به مرز آمادگی پشت سر گذاشته است.

این جوان البرزی پنج شنبه هفته گذشته در اولین رقابت خود موفق شد در کشور بلاروس حریف پرقدرت میزبان را در کمتر از دو دقیقه از پیش رو بردارد و نوید ظهور یک چهره مدعی را در مبارزات ام ام ای دهد.

در ارتباط با حضور وی در مسابقات مبارزه در قفس، برنامه های پیش رو و اهداف آینده گفتگویی با این ورزشکار انجام شده که در ادامه می خوانید:

*حضور در مسابقات ام ام ای چگونه رقم خورد؟پیشنهاد دیگران بود یا خودت به این تشخیص رسیدی که باید وارد این رشته بشی؟

حضورم در این رشته ورزشی با پیشنهاد ویا توصیه فرد خاصی نبود، خودم به شخصه این رشته را پیگیری می کردم وبه آن علاقمند بودم و با توجه به ویژگی های خاصش برایم جذاب بود. در عین حال احساس می کردم این ورزش با روحیات من سازگارتر است. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که بعد از کم لطفی هایی که در دوران حضورم در کاراته دیدم تصمیم گرفتم تمرکز اصلی ام را روی این رشته بگذارم و برای موفقیت در آن تمام تلاشم را به کار بگیرم.

*چه ویژگی در مبارزه در قفس دیدی که تو را به خودش جذب کرد؟

در مبارزه در قفس خیلی از عواملی که در دیگر رشته ها در برد و باخت یک ورزشکار سهیم هستند وجود ندارد.همه چیز به مبارزه خودت وحریفت برمی گردد و نیاز نیست به مانند دیگر ورزش ها با داور،مربی و خیلی از عوامل دیگر مبارزه کنی.

هر کسی لیاقت وآمادگی بیشتری داشته باشد برنده می شود و آن کسی که می بازد می رود تمرین می کند وبار دیگر با قدرت تر برای جبران ناکامی هایش برمی گردد.به مانند دیگر ورزش ها نمی توانند مانع موفقیت ات شوند و همه چیز به خودت ، توانایی و تلاشت بستگی دارد.

*برای حضور در این مسابقات چقدر تمرین کردی و از دشواری تمرین در روزهای کرونایی بگو؟

ورزش ام ام ای سخت ترین ورزش دنیا است و تمرینات بسیار سختی دارد.چون همزمان باید در چندین رشته آموزش ببینی وتمرین کنی. ام ام ای مشتکل از رشته های بوکس،کیک بوکسینگ،کاراته،کشتی و جوجیستو است و انجام تمرینات مرتبط با آنها انرژی  وتوانی مضاعفی را می طلبد. در عین حال مبارزات و مسابقه در این ورزش هم متفاوت با دیگر ورزش ها است و در حالی که مثلا شما در کاراته در یک تایم 3 دقیقه ای مباره می کنی اما مبارزه در قفس 3 راند 5 دقیقه است و بدون کنترل و بدون محدودیت است و دشواری های خاص خود را دارد.

در خصوص تمرینات آماده سازی هم باید بگویم در 6 ماه اخیر بسیار سخت تمرین کردم و فشار بسیاری به من وارد شد. برای حضور در مسابقات بلاروس یک ماه در کمپ تمرینی این کشور به شکل شبانه روزی تمرین کردم و 13 کیلو وزن کم کردم. واقعا با آمادگی بدنی پا به مسابقات گذاشتم و حریفم نیز قهرمان ام ام ای آماتور بلاروس و به نوعی حریف گردن کلفتی بود اما درن هایت مقابل این حریف توانستم به برتری برسم و شروع رسمی فعالیتم در این رشته با پیروزی همراه شد.

*از تجربه اولین مسابقه و اولین پیروزی بگو؟

خداروشکر می کنم که توانستم حریفم را با یک تکنیک خاص زیر دو دقیقه شکست دهم و پیروزی شیرینی را کسب کنم.برای من که سالها کاراته کار هستم وسرپا مبارزه کرده ام اینکه بتوانم مثل یک جوجیتسو کار حریفم را با تکنیک گیوتین تسلیم کنم ارزشمند است و نشان می دهد تمرینات و تلاش های ماه های اخیر بی تاثیر نبوده است.

*رقابت در سالن بدون تماشاگر برایت سخت نبود؟

نبود تماشاگر هم تاثیرات خودش را داشت.از یک سو حضور تماشاگر فضای رقابتی خاصی را ایجاد می کند و فشار خاصی به ورزشکار وارد می کند اما از سوی دیگر برای منی که تجربه اولم بود اتفاق مثبتی محسوب می شد و شرایط را برای اولین مسابقه من تسهیل کرد.در مجموع شرایطی است که کرونا برای فعالیت های ورزشی در تمام دنیا ایجاد کرده و باید با آن کنار آمد.

*از بازی های بعدیت بگو ؟چندبازی دیگر داری و آیا حریفانت مشخص شده اند؟

من برای سال 2021 دو بازی دیگر دارم و توسط  سازمان بی اف سی در کشور بلاروس برنامه ریزی شده است. برای سال 2022 نیز مسابقاتی برنامه ریزی شده است. در خصوص پاسخ بخش دوم سوال شما باید عنوان کنم که حریفان بعدی ام مشخص نشده اند  ودرزمان خودش معرفی خواهند شد.

*قراراست در این رشته تا کجا پیش بروی و سقف آرزوهایت چیست؟

من همواره در زندگی به گونه ای عمل کرده ام که در هر مسیری که وارد می شوم برای بهترین ها تلاش کرده ام. هدف اول من جمع آوری امتیازات لازم و کسب کمربند در معتبرترین مسابقات ام ام ای است.اما بزرگترین هدفم این است که در مسابقات یو اف سی آمریکا کمربند کسب کنم و برای کشورم کسب افتخار کنم. ایمان دارم که تمام این اهداف با تلاش و پشتکار و توکل به خدا رقم خواهد خورد.

*و صحبت پایانی؟

این پیروزی را به پدر ومادر ،اعضای خانواده  وتمام کسانی که مشوق من در دوران حضورم در ورزش بوده اند تقدیم می کنم و امیدوارم بتوانم به آنچه برای حضور در مسابقات ام ام ای هدف گذاری کرده ام برسم.